بانک و بیمه

تشریح مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران در اقتصاد دیجیتال

به گزارش ایران تحلیل، بانک صادرات ایران به نقل از یاسر مرادی در پنل تخصصی این همایش که با حضور مقامات دولتی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان صنعت دیجیتال با عنوان «اقتصاد دیجیتالی انقلاب صنعتی را پیش می برد» برگزار شد. چالش های نظام بانکی برای پیشبرد اهداف. وی اقتصاد دیجیتال و اقدامات بانک صادرات ایران را در پنج بخش «مدیریت داده‌ها»، «سرمایه‌گذاری و تأمین مالی»، «استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری»، «احراز هویت» و «پرداخت» برشمرد.

وی حفاظت از دارایی ها و داده های اطلاعاتی در برابر خطرات و بهره برداری از ظرفیت این داده ها برای مدیریت هوشمند کسب و کار و ایجاد ارزش برای عموم مردم را یکی از چالش های کلیدی مدیریت داده ها دانست و با اشاره به اقدامات بانک صادرات ایران در رفع این نگرانی ها، گفت: وی گفت: بانک صادرات ایران اولین بانکی است که دفتری تحت عنوان «اداره کل اطلاعات و نوآوری» با هدف معرفی بانکداری هوشمند به عنوان نسل چهارم بانک ها راه اندازی کرد. وظایف اصلی این اداره کل به عنوان «داده محور» و «مشتری محور» تعریف شده است که نشان دهنده ویژگی های متمایز بانکداری هوشمند در مقایسه با نسل های قبلی بانکداری (بانکداری سنتی، بانکداری الکترونیک، بانکداری دیجیتال) است.

مرادی در ارائه چالش های سرمایه گذاری و تامین مالی به محدودیت های پرداخت بین المللی، قوانین سختگیرانه مرتبط با اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک و همچنین نوسانات اقتصادی و تامین مالی از طریق پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبار اسنادی و صدور اوراق بهادار پرداخت. ضمانت‌نامه‌ها همان‌طور که وی اجرای سامانه «ست» (تأیید الکترونیک دارایی‌ها) و بستر تأمین مالی زنجیره تأمین را از اقدامات بانک صادرات ایران برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم منابع بانکی را به‌طور عادلانه و بهینه بین همه مردم کشور توزیع کنیم. کشور «استفاده از هوش برای سرمایه گذاری بهتر. شکاف

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران همچنین با بررسی و تشریح جنبه های حقوقی تولید، ذخیره و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در قوانین جاری کشور و اقدامات انجام شده توسط بانک، چالش های استفاده از فناوری ها و نوآوری های جدید در اقتصاد دیجیتال را مورد اشاره قرار داد. در این منطقه.

وی رشد سریع فناوری و تغییر مستمر ذائقه مشتریان را از چالش‌های اصلی در این حوزه و نیز تغییر رویکرد بانک به سمت نوآوری باز برای پذیرش حداکثری ایده‌ها، داده‌ها، افراد و افزایش تعامل بین اجزای سازنده برشمرد. اکوسیستم نوآوری شامل استارت آپ ها و فین تک ها از جمله استراتژی های بانک صادرات ایران است. در این زمینه حساب کنید. تعامل با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری از جمله تفاهم نامه منعقده با دانشگاه صنعتی امیر کبیر و همچنین تفاهم نامه منعقده با پارک علم و فناوری این دانشگاه برای ایجاد آکادمی بانکداری هوشمند می تواند بخشی باشد. از اقدامات عملیاتی بانک در این زمینه به شمار می رود.

مرادی با پرداختن به چالش عملیاتی کردن احراز هویت آفلاین در اقتصاد دیجیتال، بر لزوم مراجعه فیزیکی مشتریان به شعب برای دریافت خدمات ضروری و همچنین خطر شناسایی نادرست مشتریان و تقلبی‌ها که یکی از دغدغه‌های این سازمان است، تاکید کرد. بخش و پیاده سازی بسترهای جدید بانکی از جمله نئوبانک به عنوان یک بانک. وی به صورت کاملا آفلاین با استفاده از خدمات احراز هویت و امضای دیجیتال به اقدامات اصلی بانک در این بخش پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا