اخبار اقتصاد ایران

تشکیل پرونده ۴میلیاردی برای گرانفروشان سیمان در گیلان | تولید سیمان بدون قطع برق افزایش خواهد یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در چند روز گذشته برای ۴۶ واحد صنفی عرضه سیمان پرونده گران فروشی تشکیل شده است.

افق میهن، تیمور پورحیدری از کاهش التهاب در بازار سیمان و اجرای تشدید بازرسی در سطح تولید و عرضه این محصول خبر داد و اعلام کرد: مقرر شد فشار مضاعف ناشی از قطعی برق کاهش یابد. کارخانجات سیمان و تناژ تولید سیمان امروزه به تدریج در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه با سوء استفاده کنندگان و گران فروشان بازار سیمان گیلان برخورد قاطع خواهد شد، گفت: بیش از ۵۳ تیم بازرسی در سراسر استان برای ساماندهی بازار سیمان و برخورد با متخلفان در سطح عرضه در نوبت صبح و عصر تشکیل شده است.

این مقام مسئول؛ وی مشکل اصلی بازار در چند روز اخیر را ناشی از کاهش تولید کارخانه های متاثر از قطعی برق و در نتیجه کمبود عرضه دانست و گفت: این موضوع با ابتکار عمل مرتفع شده است. استاندار گیلان و همکاری استانداران برق استان در جلسه اضطراری و میزان تولید و عرضه آن به حالت قبل باز می گردد.

وی در ادامه از تشکیل پرونده ۴ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریالی برای ۴۶ واحد صنفی متخلف خبر داد و توضیح داد: در چند روز گذشته بیش از ۲۹۰ واحد صنفی تامین کننده مصالح ساختمانی و سیمان مورد بازرسی قرار گرفتند که منجر به تشکیل پرونده شد. یک کیس برای این ۴۶ دستگاه به دلیل گرانی ۱۹۵۱ کیسه ۵۰ کیلویی سیمان شد.

پورحیدری به همراه تیم بازرسی شیفت عصر; وی ضمن بازدید از چندین نمایندگی پخش سیمان در رشت اظهار داشت: اولویت تامین و فروش کارخانه های سیمان گیلان در مواقع کمبود در استان؛ ابتدا باید نیازهای داخلی برطرف شود و مازاد نیازها در اختیار سایر مشتریان قرار گیرد و این قاعده رعایت شود وگرنه بی رحمانه با آن برخورد می شود.

دبیر تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه چارچوب نظارتی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سیمان طی جلسه ای به طور کامل تبیین و مشخص شده است، افزود: وضعیت تولید کارخانه های سیمان را در شب بررسی کرده ام و در سامانه تجارت، روند تولید به تامین ما پیگیری خواهیم کرد و با وصل شدن برق این صنعت طی یکی دو روز آینده این وضعیت کاملا بهبود خواهد یافت.

لازم به ذکر است که نیاز سرانه سیمان استان به طور متوسط ​​۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن در ماه است و در دو کارخانه سیمان خاکستری گیلان با ظرفیت کل بیش از ۱۷۰ هزار تن در ماه فعالیت می کنند که به راحتی می توانند تامین ۱۰۰ درصدی نیاز استان در صورت عدم تعادل انرژی. فراهم کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا