ترندهای روز

تصاویر تازه از «منزوی‌ترین قبیله جهان» در آمازون؛ شرکت‌های چوب‌بُر بومیان پرو را منقرض می‌کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک سازمان فعال در زمینه حقوق بومیان آمریکای لاتین تصاویر منحصر به فردی از یکی از منزوی ترین قبایل آمازون در جهان منتشر کرده است که سال هاست با دنیای خارج ارتباطی ندارند.

ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که اعضای قبیله Mashco Piro از زیستگاه خود در درختان بیرون می آیند. ۷۵۰ نفر از اعضای این قبیله دورافتاده در جنگل های آمازون در جنوب شرقی پرو زندگی می کنند.

Survival International که این تصاویر را منتشر کرده است، می‌گوید که شواهد به وضوح نشان می‌دهند که تمامی مجوزهای قطع درختان در منطقه باید لغو شود و قلمرو مردم بومی آمازون به رسمیت شناخته شود.

در این تصاویر مشاهده می شود که اعضای این قبیله بسیار نزدیک به محل کار شرکت های چوب بری زندگی می کنند.

در پایان قرن نوزدهم، اعضای این قبیله به دلیل فعالیت های استعمارگران در غرب آمازون تحت آزار و اذیت شدید قرار گرفتند. هزاران نفر از آنها به بردگی گرفته شدند، تعداد بی شماری دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، اموالشان به سرقت رفت و خودشان قربانی تجاوز جنسی و قتل شدند.

با وجود این اتفاقات، مردم قبیله توانستند با فرهنگ سنتی خود زنده بمانند. با این حال، Mashko Pirro هنوز هم با تهدید فزاینده قطع درختان و جنگل زدایی مواجه است.

چندین شرکت چوب بری در قلمرو متعلق به این مردم بومی، که تنها چند کیلومتر از محل فیلم های منتشر شده قرار دارد، امتیازات چوب را دارند.

کارولین پیرس، رئیس Survival International در بیانیه‌ای با انتقاد از این شرکت‌های چوب‌برداری گفت: “یک فاجعه انسانی در راه است.”

در بخشی از فیلم منتشر شده، گروهی ۱۷ نفره از مشکو پرو در نزدیکی روستای «پورتو نوو» در جنوب شرقی پرو دیده می شود. در یک کلیپ ویدیویی دیگر، بیش از ۵۰ نفر از اعضای این قبیله در نزدیکی روستای همسایه مونته سالوادو دیده می شوند.

این روستا محل زندگی مردم بومی «یین» است که به زبانی نزدیک به بومیان مشکو پیرو صحبت می کنند، اما ارتباط بیشتری با دنیای بیرون دارند. مردم ینی گفته اند که پیروان ماشکو قبلاً از حضور چوب بران در زمین خود ابراز نارضایتی کرده اند.

Survival International از شورای نظارت بر جنگل، یک سازمان غیرانتفاعی مستقل که هدف آن ترویج مدیریت اخلاقی و مسئولانه جنگل‌های جهان است، خواسته است تا گواهینامه‌ای را که برای شرکت‌های چوب‌بر در کشور صادر کرده است، پس بگیرد و لغو کند. آهسته. تدریجی

آلفردو وارگاس پیو، رئیس یک سازمان بومی به نام فنامد، گفت: “این شواهد غیرقابل انکار است که نشان می دهد مشکو پیرو زیادی در این منطقه زندگی می کنند و دولت نه تنها از آنها و قلمرو آنها محافظت نکرد، بلکه حقوق آنها را به شرکت های چوب بری فروخت. .

وی افزود: چوب‌برها می‌توانند بیماری‌های جدیدی ایجاد کنند که باعث مرگ بومیان و همچنین ایجاد خشونت از طرفین شود.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا