تصاویر هوش مصنوعی، محرک اعتراضات گسترده ضد گردشگری در مایورکا شد – افق میهن
سیلاب های محبوب اکنون در این جزیره آغاز می شود که سالها به عنوان یک هدف آرام برای گردشگران شناخته می شود. اما این بار نه با جیغ زدن ، بلکه با تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی. کمپینی که در کمتر از یک ماه به پایتخت های اروپا رسید و بر سیاست گردشگری تأثیر گذاشت.
در چند هفته گذشته ، جزیره مایورکا به محور یک جنبش اجتماعی جدید در اسپانیا تبدیل شده است. حرکتی که فراتر از اعتراضات سنتی بوده و با کمک ابزارهای هوش مصنوعی ، یک نوع جدید و خلاق از بحران گردشگری گسترده است.
یک کمپین با عنوان “خوش آمدید به سولرلند” ، که توسط ساکنان شهر Solller طراحی شده است ، تصاویر اختراع شده ای از آینده غیر نتود -اما مایورکا در اوج ترافیک ، عامیانه محیط زیست و اختلالات فرهنگی منتشر کرد. تصاویری که توسط ابزارهای هوش مصنوعی واقع بینانه بودند ، شبکه های اجتماعی گسترده ای شدند و به ارزیابی اصلی اعتراضات عمومی تبدیل شدند.
در تاریخ ۵ ماه مه ، بیش از ۴.۳ نفر به خیابان در پالما ، پایتخت مایورکا رفتند. آنها خواستار اجاره کوتاه مدت ، پیشگیری از فروش املاک و مستغلات به غیر بازنویسی ها و تعریف مجدد دستورالعمل های گردشگری شدند. در همین زمان ، گروه دیگری از شهروندان سعی در شروع سکویی به نام We Live Turism Mallorca ، متعادل تر و تأکید بر گردشگری پایدار داشتند.
موج رسانه ای این کمپین همچنین مقامات را وادار به اقدامات کرد. دولت محلی اسپانیا اعلام کرده است: مالیات گردشگری در بارسلونا افزایش یافته است. ۶۰۰۰ شاخص اجاره غیرقانونی در اجاره خانه بین المللی معروف (Airbnb) حذف شد. فروش املاک و مستغلات محدود به افراد غیر افراد در مناطق خاص است.
فعالان اجتماعی در حال حاضر قصد دارند در چهار شهر اسپانیا از جمله ایبیزا ، تاناریف و بارسلونا در تاریخ ۶ ژوئن اعتراضات سراسر کشور را برگزار کنند.
تأثیرات این جنبش فراتر از اسپانیا گسترش یافته است:
در هال ، در اتریش ، ساکنان برای مقابله با گردشگری سلفی ، چشم انداز معروف این شهر را مسدود کردند.
در ونیز (ایتالیا) ، خط مشی ورود ۵ -EURO برای گردشگران از ابتدای ماه ژوئن اجرا شده است و کشتی های کروز برای رفت و آمد به برخی از کانال ها ممنوع اعلام شده اند.
در آتن (یونان) ، پروژه آموزش ظرفیت شروع به کنترل فشار گردشگری در اماکن تاریخی کرده است.
کمپین ویدیویی مایورکا نمونه ای از نحوه استفاده از فناوری خلاق برای بیان مشکلات اجتماعی است. این حرکت در سطح محلی در کمتر از یک ماه انجام شد و موجی از تأمل در سیاست گردشگری در اروپا را القا کرده است. ساکنان بسیاری از شهرهای توریستی اکنون می خواهند تعادل بین رونق اقتصادی و کیفیت زندگی داشته باشند. تعادل که بدون مدیریت پایدار قابل تحقق نیست.
منبع: ایرنا