ترندهای روز

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

موهای پشت یکی از آن مدل موهایی است که تقریبا همه قبول دارند که بد است. آیا کسی را می شناسید که این مدل مو را دوست داشته باشد یا دوست داشته باشد؟ هرگز در دهه های گذشته، در حدود دهه ۶۰ و ۷۰، داستان موهای پشت با الان متفاوت بود. در آن زمان مردان و پسران جوان با این سبک آرایش مو، دل بسیاری را به دست آوردند.

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شدرا

استفاده از این سبک اغلب در برخی از سریال ها و فیلم های اخیر دیده می شود. به معنای فیلم هایی است که دهه های گذشته را پل می کنند و هدفشان نمایش نوستالژی است. در ادامه به بازیگرانی اشاره می کنیم که پشت مو را روی صحنه به مدل خود اضافه کردند و کاربران را به این فکر انداختند که کدام یک بیشتر به آنها می آید؟

نوید محمدزاده و محسن تنابنده

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

ترکیب محمدزاده و تنابنده در فیلمی طنز به کارگردانی رامبد جوان غافلگیر کننده است. ظاهراً جوان به سراغ موضوعی با حال و هوای سبک و دهه های گذشته رفته است. در خبرهای مربوط به فیلم زودپز آمده است که انفجار زودپز باعث می شود جوان، تنابنده و محمدزاده داستان های کمدی را با هم تجربه کنند. باید دید نتیجه این بازگشت به سفری در زمان و چند دهه پیش چه خواهد بود. این مدل مو برای مجعدهایی که سالها موهای واقعی خود را از دست داده اند بسیار مناسب است. نوید هم ظاهر جالبی پیدا کرده است. امیدواریم این سبک دهه ۶۰ با خنده و داستانی جذاب در زودپز همراه باشد.

رضا عطاران

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

عطاران بی شک یکی از بهترین طنزپردازان دنیای تصویر در ایران است. او با اعمال و حالات چهره خود به راحتی می تواند در تولید و خلق نقشی ماندگار و خنده دار موفق شود. حالا پشت مو را به این ترکیب جادویی نمک و طنز اضافه کنید تا شخصیت فراموش نشدنی ارژنگ در فیلم نهنگ عنبر خلق شود. ارژنگ روایتگر داستان جوانان دوران جنگ است که با مدل مو و پوشش خود سعی می کردند به بازیگران مطرح سینمای غرب آن دوران نزدیک شوند. اگرچه نتیجه تلاش آنها در زمان حال بسیار خنده دار است، اما در گذشته این موهای پشتی نشانه ای از استایل ناب و به روز بوده است. در نهنگ عنبر، ارجاعات بسیار خنده‌داری به شیوه عمل در گذشته و دهه شصت یا هفتاد وجود داشت. مهناز افشار، عطاران و ویشکا آسایش نیز توانستند این نقش ها را به خوبی ایفا کنند.

رضا شفیعی جم

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

شفیع جام استاد طراحی انواع مختلف است. او بازیگری قوی در این عرصه به حساب می آید و گاهی آرایش و مدل موهایش در این راه کمک زیادی به او می کند. بازی کامبیز در سریال جایزه بزرگ یکی از این موارد بود. او در آن سریال نقش یک جوان شهرستانی را بازی می کرد که با اینکه از دهه شصت و هفتاد فاصله گرفته بود، اما همچنان به مدل موی آن دوره عشق می ورزید و وقفش بود. پشت موها، پیراهن های طرح دار و آن کت سفید کمبیس باقی به همراه لحن گفتاری او نقشی به یاد ماندنی را رقم زد. البته ممکن است پشت موهای کامبیز با سایر گزینه های ذکر شده در این مقاله متفاوت باشد. در واقع مابقی شخصیت هایی که نام بردیم در دهه های گذشته روایت می کنند، اما وجه تمایز شفیع جام، نامناسب بودن مدل موی او با دورانی بود که در آن زندگی می کرد. در واقع از پشت مو برای نشان دادن استایل بدجنس کاراکتر استفاده شد. کمبوجیه باقی شخصیت بامزه ای بود که استایل خوبی نداشت. آیا او را به یاد می آورید؟

امیرحسین رستمی

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

امیرحسین رستمی مدل موی پشتی را نیز تجربه کرده است. با اینکه عموما چهره مدرنی دارد و در قالب افراد با این تیپ و استایل چندان قابل باور نیست، اما به هر حال با این سبک مدل مو در فیلم گزگاه ظاهر شد. کلیشه استفاده از چنین سبکی دیگر چندان جذاب نیست و به نظر می رسد کارگردان ها باید سراغ سوژه های جدیدتر بروند. در تصویر بالا نمونه ای از مدل موی پشت سر امیرحسین رستمی را مشاهده می کنید. جوانان گذشته با این مدل مو و استفاده از کت خلبانی و شلوار پیله ای سعی می کردند از ظرفیت های جذاب جوانان نهایت استفاده را ببرند.

هادی کاظمی

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شدتصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

هادی کاظمی با موهای بلندش در این مناسبت، نقشی را بازی می کند که در سال های گذشته تعریف و زنده شده بود. اگرچه بسیاری از این گونه گریم ها و موضوعات دیگر تکرار شده و حتی از حالت نوستالژی دوست داشتنی بیرون آمده اند، اما نمک ذاتی کاظمی در پیشرفت نقش بسیار مهم بوده است. او که در کارهای طنز حضوری پویا و بامزه دارد با این موی پشتی کاملا بامزه شده است. کاظمی در نقش های مختلفی غوطه ور بوده است که این بار توانسته نقش را به خوبی ایفا کند و با اینکه در مجموع کار چندان قابل بحث نیست اما به وظایف خود عمل کرده است.

حسین یاری

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران جنجالی شد

حسین یاری از معدود بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که در نقش های مختلف خوش درخشیده و توانسته طیف وسیعی از شخصیت ها را ایفا کند. او هم در نقش های جدی و هم در شخصیت های کمیک بسیار خوب ظاهر می شود. او با یک نیسان آبی با موهای پشت دهه ۶۰ و مدلی برای جوانان آن دوره دیده شد. شاید برای شما جالب باشد که او هنوز هم با چنین مو و مدلی نسبتاً خوب به نظر می رسید. منوچهر هادی که کارگردانی این اثر را برعهده داشت، استاد استفاده از فرصت هایی است که احتمالاً با انبوه هواداران مواجه می شود. در واقع او گرامر دنیای پوپولیستی را به خوبی یاد گرفته است، اما باید بگوییم که هادی و دیگران باید به تدریج از فکر بازگشت به دهه های گذشته دست بکشند.

در پایان

موهای پشت در زمان خود طرفداران زیادی داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سبک در سطح بین المللی طرفدارانی دارد و بسیاری از بازیگران جذاب هالیوودی آن را تجربه کرده اند. با این حال، سال هاست که هیچکس به جز خنده و شوخی از چنین مدل مویی صحبت نمی کند. این یکی دیگر از معجزات دنیای جادو است. وقتی ایده ای مطرح و ارائه می شود، استقبال و هیاهوی پیرامون آن باعث جذابیت آن می شود. این در حالی است که مدل مذکور ممکن است برای همه مناسب نباشد و جذاب نباشد. با این حال، مد یک مدل مو حتی در پشت مو باعث جذابیت و محبوبیت صاحبان آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا