اخبار اقتصاد ایران

(تصاویر) یک خودروی ژاپنی در جمع وارداتی‌ها

یک واردکننده جدید تصمیم دارد خودروهای وارداتی هوندا CR-V را به همراه هوندا ZR-V به بازار ایران بفروشد.

ایران تحلیل هوندا CR-V یکی از کراس اوورهای میان رده محبوب و پرفروش بازار جهانی است که در بازار ایران نیز حضور کوتاهی داشت. این خودرو رقیب جدی تویوتا راو ۴ در بازار خودروی جهان است.

به گزارش عصر ایران، حالا یک شرکت جدید تصمیم گرفته تا هوندا CR-V را به همراه هوندا ZR-V وارد بازار ایران کند. این شرکت آذرواردسال نام دارد و دو مدل کراس اوور هوندا را به عنوان خودروهای وارداتی برای جانبازان وارد سیستم کرده است.

هوندا CRV به عنوان یک کراس اوور میان رده به یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد شد. این موتور حداکثر ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور آزاد می کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال نیرو را در این کراس اوور بر عهده دارد. نسخه های وارداتی هوندا CR-V به ایران به موتور هیبریدی ملایم مجهز خواهند شد. خوشبختانه این کراس اوور با سیستم چهار چرخ متحرک یا AWD به بازار ایران می آید و تا حدودی می تواند به بیراهه برود.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ هوندا CRV وارداتی در بازار ایران به طور رسمی ۹.۵ ثانیه اعلام شده است. این کراس اوور با فاصله بین دو محور ۲.۷ متر و حجم صندوق عقب ۵۷۹ لیتر گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی محسوب می شود.

اطلاعات فنی هوندا ZR-V

یکی دیگر از خودروهای جدید وارداتی از برند هوندا، کراس اوور هوندا ZR-V است. این خودرو نیز با موتوری مشابه به بازار ایران می آید که یک موتور هیبریدی ملایم دو لیتری است. این موتور در هوندا ZR-V کارایی کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد. حداکثر بازده این خودرو ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور است.

گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. هوندا ZR-V کوچکتر از هوندا CR-V است. به عنوان مثال فاصله محوری این کراس اوور ۲.۶ متر و صندوق عقب آن ۳۸۰ لیتر حجم دارد. با این حال، وزن سبک تر هوندا ZR-V را چابک تر می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در هشت ثانیه به صورت رسمی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا