ارزهای دیجیتال

تصمیمات هند درباره آینده فناوری وب3 و بلاکچین

به گزارش ایران تحلیل:




نقش فناوری های جدید در شکل دادن به آینده دیجیتال هند برجسته شد. مطالعه رویکرد این کشور برای سرمایه گذاران Web3 بسیار مهم است.



به گزارش ایران تحلیل، لوک سبها، مجلس سفلی پارلمان هند در تاریخ ۶ دسامبر نشست مهمی را در زمینه وب ۳ و بلاک چین برگزار کرد. این نشست گامی مهم در معرفی و ادغام فناوری ها در استراتژی دیجیتال هند است.

راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری اطلاعات، نقش کلیدی در این گفتگوها ایفا کرد. او بر اهمیت فناوری‌های Web3 و Blockchain در شکل‌دهی آینده زیرساخت دیجیتال هند تاکید کرد. سخنرانی او در مورد حمایت دولت از استارت آپ های Web3 و اهمیت ترویج این فناوری های جدید و افزایش آگاهی عمومی از پتانسیل و کاربردهای آنها بود.

واکنش کارشناسان صنعت به این گفتگو در مجلس بسیار مثبت بود. M Malviya، رئیس Tezos India، یک سازمان پذیرش بلاک چین، از همکاری رو به رشد بین دولت هند و استارت‌آپ‌های Web3 استقبال کرد. او در گفتگو با رسانه‌های صنعت ارزهای دیجیتال، هند را به عنوان یک زمین مساعد برای استارت‌آپ‌های وب ۳ توصیف کرد و معتقد است که کارآفرینان فعالانه در حوزه‌هایی مانند بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال و فناوری‌های غیرمتمرکز و تأثیر دگرگون‌کننده آن‌ها بر رشد اقتصادی تلاش می‌کنند. هند خوشبین است.

ابتکار دولت هند و آینده Web3

Malviya همچنین چندین ابتکار دولتی مانند Elobert و Legal Sandbox را که با هدف ایجاد محیطی دوستانه برای استارت‌آپ‌ها انجام می‌شود، تحسین کرد. انتظار می‌رود این تلاش‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تقویت اکوسیستم استارت‌آپ Web3 در هند فعال باشد.

با وجود این تحولات، موضع نظارتی هند در مورد ارزهای دیجیتال نامشخص است. گزارش Chainalysis نشان می دهد که هند، یکی از کشورهای پیشرو در پذیرش ارزهای دیجیتال، هنوز فاقد قوانین واضح در این زمینه است. معامله گران ارزهای دیجیتال در هند با نرخ های مالیاتی بالایی مواجه هستند. این مالیات ها شامل ۳۰ درصد مالیات بر درآمد ارز دیجیتال و ۱ درصد مالیات بر ارزش افزوده (GST) مستقیماً بر تراکنش های ارزهای دیجیتال است.

در نتیجه، بحث‌های لوک سبها نقطه عطفی برای هند در پذیرش فناوری‌های وب ۳ و بلاک چین است. با حمایت دولت و علاقه روزافزون کارآفرینان، هند در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در نوآوری بلاک چین جهانی است. با این حال، مسیر رو به جلو مستلزم پیمایش دقیق پیچیدگی های نظارتی و مالیاتی برای درک کامل پتانسیل این فناوری های تحول آفرین است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا