بانک و بیمه

تصمیم بانک مرکزی برای قضاوت با هوش مصنوعی درباره چکهای برگشتی

به گزارش ایران تحلیل، ابوالفضل ابوترابی گفت: بر اساس تصمیمی که در جلسه بانک مرکزی اتخاذ شد، مقرر شد ارزیابی چک های برگشتی در حوزه چک الکترونیکی توسط هوش مصنوعی انجام شود.

نویسنده قانون چک در شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت های قانونی برای استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه وجود دارد و پس از فراهم شدن زیرساخت های نرم افزاری، کار در این حوزه آغاز می شود.

وی افزود: اجرای قانون صدور چک های نقدی فرآیند پیچیده ای نیست و صدور دستور در زمان های خاص مانند انسداد حساب ها، توقیف اموال و صدور دستور ضبط در زمان های معین در قانون پیش بینی شده است. اجرای آن با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در این جلسه که رئیس سازمان رتبه بندی ایران نیز حضور داشت، مقرر شد افراد بر اساس وجهه اجتماعی خود به عنوان مثال رتبه بندی شوند. مثلاً چون پرونده قضایی ندارند و غیره قرار است در ۱۵ دسته چک الکترونیکی صادر کنند، از سفید برای بالاترین رتبه تا قرمز پررنگ، رتبه به عنوان پایین ترین رتبه طبقه بندی می شود و زمانی که فردی می خواهد چک را قبول کند. از یک شخص می تواند رتبه آن فرد در سیستم و اینکه آن فرد از نظر اعتبار اجتماعی برای صدور چک چه رتبه ای دارد را ببیند.

نویسنده قانون چک در شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون ۱۵۵ هزار فقره چک الکترونیکی توسط افراد صادر شده که ۱۸۵ فقره چک برگشتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا