اخبار اقتصاد ایران

تصمیم جدید برای حفظ دامنه نوسان بازار سهام :: افق میهن

دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام، حق تقدم سهام و سهام و صندوق های مختلط قابل معامله امروز در بورس و فرابورس در محدوده مثبت و منفی یک درصد حفظ می شود.

به گزارش افق میهن، مدیرعامل بورس تهران گفت: حفظ دامنه نوسانات در محدوده مثبت و منفی یک درصد، میزان هیجان را در بورس به حداقل می رساند.

محمود گودرزی در گفت وگویی تاکید کرد: برای غلبه بر شرایط موجود و ریسک های سیستماتیک این بهترین گزینه بود.

وی ضمن حمایت از تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر حفظ دامنه نوسان بورس در محدوده مثبت و منفی یک درصد، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، حفظ وضعیت موجود برای بازار سرمایه تصمیم درستی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه حفظ دامنه نوسان در محدوده فعلی ضروری بود، تصریح کرد: تا زمانی که ریسک های سیستماتیک برطرف نشود نمی توان تغییری ایجاد کرد اما با تغییر شرایط، هم بورس و هم فرابورس. بازار پیشخوان پیشنهادات اصلاحی خود را در مورد دامنه نوسان به سازمان بورس ارائه خواهد کرد. .

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: با توجه به اتفاقات و شرایط پیش آمده، به نظر می رسد ادامه روند فعلی منطقی است و باید تا رفع ریسک های سیستماتیک ادامه یابد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری جلسه در سازمان بورس گفت: در ادامه جلسات شب گذشته جلسه مشترک هیات مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد. و سازمان بورس با هدف تحلیل شرایط بازار و تصمیم گیری از سحرگاه امروز برگزار می شود. حمایت های لازم صورت گرفت.

امیر لعلی افزود: در این جلسه ضمن بررسی وضعیت، شرایط، گزینه ها، گزارش ها و همچنین دیدگاه های به دست آمده از فعالان بازار، مدیران و کارشناسان اعم از دیدگاه ها و گفتگوهای مختلف واقعی و مجازی، ضرورت مدیریت ریسک های بازار و در در عین حال بر نقدینگی تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا