بانک و بیمه

تصمیم مهم بانک توسعه جدید اعلام شد

دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید در نشست عمومی شورای حکام اظهار داشت: بانک توسعه جدید (NDB) که توسط کشورهای عضو بریکس تأسیس شده است، اولویت را به استفاده از ارزهای محلی برای تضمین توسعه پایدار می دهد. اقتصاد جهانی

دلار آمریکا اغلب نقش بی ثبات کننده ای در بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه ایفا می کند. به همین دلیل است که گسترش استفاده از ارزهای محلی یکی از مسیرهای اصلی بانک توسعه ملی است. تصمیمی گرفته ایم که بر اساس آن حداکثر ۳۰ درصد از کل تامین مالی بانک به ارزهای محلی باشد.

روسف خاطرنشان کرد که این بانک در حال بررسی امکان ایجاد بسترهای دیجیتال برای پرداخت های متقابل بین کشورهای مختلف است.

وی گفت: «استفاده روزافزون از ارزهای محلی کشورهای در حال توسعه را تقویت کرده و به ثبات کلی بازار مالی جهانی کمک خواهد کرد.»

رئیس بانک همچنین با اشاره به ضرورت اصلاحات فوری در نظام مالی جهانی اظهار داشت: امروزه معماری موجود نظام مالی جهانی قادر به رفع تعدادی از مشکلات جهانی نیست و همین امر موجب افزایش بدهی ها شده است. برای اطمینان از توسعه تدریجی اقتصاد جهانی، تغییرات فوری مورد نیاز است.

روسف همچنین از کاهش بدهی های چندین کشور در حال توسعه و هدایت منابع جدید به سمت ایجاد پایگاه صنعتی جدید، تحقیقات علمی و نوآوری حمایت کرد. وی تاکید کرد: بانک های ما می توانند نقش مهمی در حل این مشکلات ایفا کنند.

بانک توسعه جدید توسط کشورهای بریکس بر اساس توافق بین دولتی در ششمین اجلاس سران بریکس در جولای ۲۰۱۴ در فورتالزا برزیل تاسیس شد. این بانک دارای ۸ عضو است: بنگلادش، برزیل، مصر، هند، چین، امارات متحده عربی، روسیه و آفریقای جنوبی. هدف این بانک تامین مالی پروژه های زیرساختی و پروژه های توسعه پایدار در کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه است. این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارد.

بیزینس نوشت که این بانک از زمان تأسیس بیش از ۱۰۰ پروژه به ارزش ۳۴.۸ میلیارد دلار را برای حمایت از حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل، آب، انرژی پاک، زیرساخت‌های دیجیتال و اجتماعی و توسعه شهری تصویب کرده است و دفتر مرکزی آن در شانگهای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا