اخبار اقتصاد ایران

تصویب صورت‌های مالی همراه اول در مجمع ۱۴۰۴؛ سودآوری مستمر و رهبری بازار ادامه دارد :: افق میهن

سهامداران حاضر در جلسه عمومی سالانه شرکت ارتباطات موبایل ایران با اکثریت آرا موافقت کردند تا سود ۸۰ ٪ در هر سهم را تقسیم کنند.

به گفته ناجواخ ، سهامداران شرکت ارتباطات موبایل ایران (اول موبایل) در مجمع عمومی عادی این شرکت صبح چهارشنبه خرداد ۱۳۹۴ با مشارکت ۱.۵ ٪ از سهامداران در سالن ساختمان Vanak Star Tehran ، با تأیید صورتهای مالی سال پایان اسفند ۲ ، به پیشنهاد سهامدار عمده ، تصمیم گرفته شد ۲ ٪ از سود عملیاتی را برای هر سهم تقسیم کنیم ، که توسط اکثر آرا تصویب شد.

مهدی آخاوان بهابادی ، مدیرعامل اولین موبایل ، گزارش کاملی در مورد عملکرد مالی ، عملیاتی و فنی اپراتور در سال ۶ ارائه داد و ادامه رشد پایدار و تحکیم شرکت را به عنوان رهبر بازار ارتباطات موبایل کشور اعلام کرد.

به گفته وی ، درآمد عملیاتی شرکت اصلی در سال گذشته در مقایسه با سال ۵ ٪ افزایش یافته است و به ۲.۵ میلیارد میلیارد تومانس رسیده است ، در حالی که سود خالص این شرکت با ۲ درصد به ۲ میلیارد تومن افزایش یافته است. سود خالص تلفیقی گروه اول موبایل نیز با ثبت ۲ میلیارد دلار رشد قابل توجهی در پایان سال مالی نشان می دهد. همچنین ، سود هر سهم (EPS) شرکت ارتباطات تلفن همراه ایران در سال ۲ با روند صعودی به ۲ ریال رسید.

*ضبط رکورد ۱.۲ پایگاه داده روزانه

اولین مدیر تلفن همراه به تثبیت رهبری بازار توسط اپراتور اشاره کرد: اولین سهم بازار تلفن همراه در پایان سال به ۲ ٪ رسیده است و تعداد مشترکین فعال (VLR) از ۱.۲ میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین ، تعداد کل مشترکین ثبت شده (HLR) به بیش از ۵ میلیون نفر افزایش یافته است که این نشانه ای از محدوده بالای پوشش و میزان نفوذ شبکه شبکه است.

آخاوان بهابادی گفت که ما سال گذشته ۱.۵ میلیون مشترک جدید را به خود جلب کردیم و افزود که از ۵ میلیون مشترک ، بیش از ۱.۵ میلیون مشترک دائمی و ۱.۲ میلیون مشترک اعتبار دارند.

پس از این جلسه ، آخاوان بهابادی ضمن ارائه گزارشی در مورد توسعه زیرساخت های ارتباطی ، اعلام کرد که اولین موبایل تاکنون موفق به راه اندازی پنج سایت فعال تلفن همراه فعال موبایل (5G) در کشور شده است. همچنین ، تعداد سایت های نسل چهارم (4G) به ۲ سایت و تعداد سایت های 3G به ۳ رسیده است که بزرگترین و گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور را شکل داده است.

وی همچنین به سوابق روزانه مصرف داده های روزانه ۳.۸ جیب و افزایش ۵ درصدی در کل ترافیک داده ها و رسیدن به ۲ شمع در سال ۲ اشاره کرد و گفت: “ما بیش از ۵ میلیون مصرف کننده داده LTE داشتیم و سهم ترافیک این بخش بیش از ۵ ٪ از کل ترافیک بود.”

در بخش دیگری از صحبت های خود ، آخاوان باهادی ، با تأکید بر اولین نقش موبایل در توسعه فن آوری های بومی و استراتژیک در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور ، از طراحی و اجرای ده ها پروژه فناوری در زمینه های زیرساخت ، سیستم های ابری ، خدمات ابری سازمانی و توسعه راه حل های هوشمند خبر داد و گفت اولین سرویس تلفن همراه و سرویس سال گذشته است.

*ما در آستانه پرش بزرگ ارتباطات هستیم

علی باکایی ، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات موبایل ایران ، همچنین تأکید کرد که با وجود ادامه تحریم ها و فشارهای مضاعف اقتصادی ، اپراتور توانسته است با ادامه تحریم ها و فشار مضاعف اقتصادی ، مسیر توسعه را ادامه دهد.

وی سال گذشته را به همراه مشکلات محدودیت های بین المللی توصیف کرد و افزود: “ادامه تحریم ها برای اولین مجتمع موبایل مشکلات بسیاری را تحمیل می کند ، اما با استفاده از ظرفیت های داخلی و دانش مدرن ، ما توانستیم برنامه های مختلف توسعه را اجرا کنیم ، از جمله گسترش نسل پنجم ارتباطات در تمام استان های کشور ، بازسازی یک مارک تجاری و یک برنامه استراتژیک پنج ساله.”

Baqaei با اشاره به طراحی اولین هویت برند موبایل ، آن را گامی در جهت آماده سازی برای ورود به آینده ارتباطات توصیف کرد و گفت که اولین بازسازی برند موبایل ، با تکیه بر مفاهیم جدید مانند واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و مرز ، رویکردی برای حضور مؤثر در اکوسیستم دیجیتال کشور است.

رئیس هیئت مدیره اول موبایل بر نقش فن آوری های جدید در شکل دادن به صنعت تأکید کرد: با توسعه راه حل های هوشمند و ایجاد مشارکتهای تجاری هدفمند ، افق جدیدی برای تحقق چشم اندازهای جدید این شرکت ترسیم شده است. بدون شک ورود به مناطق نوظهور برای درک پیچیدگی پیچیدگی های فن آوری نیاز به ذهن باز و باز دارد.

وی ادامه داد: اولین آینده با تکیه بر پتانسیل نخبگان ، مهندسان و متخصصان جوان در کشور ساخته خواهد شد. بنابراین ، ما پیش بینی های لازم را برای تحقق اهداف برنامه پنج ساله با تحمیل تغییرات ساختاری ، فرآیند و فرهنگی انجام داده ایم.

در پایان ، Baqaei بر آغاز دوره تکاملی در صنعت ارتباطات این کشور تأکید کرد: “ما در آستانه پرش بزرگ هستیم.” ارتباطات هوشمندانه بین انسان و ماشین ، توسعه فن آوری های مرتبط با هوش مصنوعی و اکوسیستم دیجیتال ، فرصت های بی سابقه ای را برای نوآوری ، ایجاد محصولات جدید و افزایش درآمد فراهم کرده است که اولین بار با آمادگی کامل است.

*به امید افتتاح زودرس تعرفه ها

در بخش پرسش و پاسخ ، که در لحظه های پایانی مجمع ارائه شده است ، در پاسخ به سؤال سهامدار در مورد تعرفه ها و تعدیل نرخ ، ارزش اپراتورها ممکن است در حال افزایش Rials باشد ، اما ما همچنان کاهش چشم انداز دلار را تجربه می کنیم. این برای همه اپراتورهای ارتباطی صادق است. ادامه سیاست تعرفه گرامری می تواند سرنوشت مشابهی را با آنچه در زمینه انرژی و مشکلات مانند قطع برق دیدیم ، تعیین کند.

اولین مدیر تلفن همراه با اشاره به برنامه ها و اقدامات وزارت ارتباطات ، گفت: “رویکرد وزیر فعلی ارتباطات ، که به طور جدی دانشمند در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است ، کاملاً متفاوت از مدیران سابق است ؛ ما اکنون شاهد پیگیری اپراتورها هستیم.

وی گفت: “یكی از راه حل های ما برای جبران كاهش درآمدها ، سرمایه گذاری در مناطق نوآورانه و مشاغل جدید است.” به عنوان مثال ، نرخ سودآوری شرکت هایی مانند Digikala اکنون سهامدار بیشتری نسبت به اولین تلفن همراه دارد و انتظار داریم که در سه تا چهار سال آینده سود این شرکت ها با مشاغل اپراتور از نزدیک رقابت کند.

آخاوان باهادی همچنین در مورد معرفی محصول دی جی در بازار سرمایه گفت: “آماده سازی کالاهای دی جی به بورس اوراق بهادار انجام شده است و درک اولیه انجام شده است.”

وی در مورد فرآیند اولین سرمایه گذاری موبایل در استارتاپ ها گفت: “این مسیر برای سرمایه گذاری در اولین تلفن همراه ادامه دارد. البته هدف ما مالکیت یا کنترل این شرکت ها نیست بلکه شرکت و حمایت از آنها است.

در پایان مجمع ، اولین سهامداران تلفن همراه مثبت رای دادند و گزارش های عملکرد هیئت مدیره از اولین مسیر تحول موبایل تا ارتقاء زیرساخت ها ، رهبر رشد و رشد درآمد پایدار ، و چشم انداز روشنی برای ادامه اولین و بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور در پنج سال آینده ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا