اخبار اقتصاد ایران

تصویب طرح‌ هادی چهار روستا در گیلان | تهیه و بازنگری ۸۲ طرح هادی روستایی از ابتدای سال

دائمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۳۹ طرح هادی روستایی تهیه و بررسی شده است، گفت: در مجموع ۵۵۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.

ایران تحلیل، حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تهیه و بازنگری ۸۲ طرح هادی روستایی از ابتدای سال جاری در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: تهیه طرح هادی روستاها یکی از طرح های هادی است. وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان، این طرح ها در کمیته تصویب طرح هادی روستایی بررسی و تصویب می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۳۹ طرح هادی روستایی تهیه و بررسی شده است، افزود: برای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه طرح هادی طرحی است که نحوه استفاده از اراضی روستایی را برای کارکردهای مختلف از جمله مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازهای عمومی مشخص می کند، گفت: به طور کلی استفاده از اراضی روستایی را مشخص می کند. هدف از این طرح ساماندهی و اصلاح ساختار موجود روستا است که در واقع در این طرح مشخص شده است که گسترش شهر به چه شکل و میزانی خواهد بود.

دائمی با بیان اینکه طرح هادی به عنوان تصویب طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح هادی منطقه ای تنظیم شده است، افزود: طرح هادی راهبردی برای توسعه و عمران روستا است.

وی همچنین از تصویب طرح هادی چهار روستای چایجان در شهرستان رودسر، روستای لیس و مجموعه روستای مهربان و شبخوس لات شهرستان سیاهکل و روستای حاجی بکنده در شهرستان رشت در جلسه امروز خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا