اخبار اقتصاد ایران

تصویب طرح هادی ۶ روستای گیلان+ جزئیات و اسامی روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اعلام بررسی ۳۶۹ طرح توسعه روستایی در استان گفت: برای تهیه این طرح ها حدود ۴۲ میلیارد تومان وام هزینه شد.

ایران تحلیل حامد دائمی در گفت و گو با مهر وی بیان کرد: در جلسه کمیته تصویب طرح های دهیاری که با حضور اعضای کمیته برگزار شد، طرح سرپرستی ۶ روستا پس از بررسی های لازم با موافقت دهیاران بررسی و تصویب شد. ”

وی افزود: طرح هادی روستاهای مامودان در شهرستان رشت، راسته کنار در شهرستان خمام، دروازه در شهرستان رضوانشهر، مژده در شهرستان شفت و مجتمع آق اولر و مریان در شهرستان تلاش طرح‌هایی بازنگری و پس از تصویب اعضا به تصویب رسید.

دائمی ادامه داد: طرح هادی روستایی طرحی است که با هدف مدیریت وضعیت کالبدی روستا، بسترسازی توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات لازم برای بهبود وضعیت اسکان روستائیان و ارائه تسهیلات عادلانه انجام می شود. زمین برای مصارف مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازهای عمومی روستایی توسط این دستگاه تهیه و با توجه به نیاز روستا در یک افق ۱۰ ساله و یا بر حسب نیاز با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح، احراز می شود.

دائمی از تهیه و بازنگری طرح هادی در ۳۶۹ روستای گیلان خبر داد و افزود: این تعداد آماده سازی و بازنگری طرح هادی با وام حدود ۴۲ میلیارد تومان در دو سال گذشته محقق شد.

وی تصریح کرد: تصویب سفر رئیس جمهور به استان گیلان کمک زیادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در تهیه و بازنگری طرح های مدیریتی روستاهای استان کرد. آپارتمان های گیلان اختصاص یافت که در گذشته بی سابقه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا