اقتصاد جهان

تضمین استقلال انرژی روسیه با 100 سال ذخیره زغال سنگ

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر کوزلوف، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بیش از ۱۰۰ سال ذخایر کافی زغال سنگ دارد که استقلال انرژی را تضمین می کند.

وزارت منابع طبیعی و محیط زیست روسیه به نقل از وی گفت: با توجه به میزان تولید فعلی که در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۹۲ میلیون تن بود و با در نظر گرفتن افزایش بالقوه ظرفیت استخراج، روسیه ذخایر زغال سنگ (به اندازه کافی) برای ۱۰۰ سال دارد. “

کوزلوف در ادامه توضیح داد که ذخایر تجاری زغال سنگ روسیه در ۲۲ حوضه زغال سنگ قرار دارد و حدود ۲۷۳ میلیارد تن است که در حال حاضر ۴۶.۴ میلیارد تن زغال سنگ در حال استخراج است.

کوزلوف همچنین گفت: تاکنون ۶۱۸ مجوز استخراج زغال سنگ شامل ۴۸۲ مجوز برای اکتشاف و تولید زغال سنگ، ۹۳ مورد برای بررسی زمین شناسی، اکتشاف و استخراج و ۴۰ مورد برای بررسی زمین شناسی منابع زیرزمینی شامل اکتشاف و ارزیابی میادین زغال سنگ اجرا شده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه برای هر سناریویی که منجر به توسعه اقتصاد کشور شود، ذخایر زغال سنگ کافی دارد.

وی افزود: با این حال زمین شناسی و اکتشاف میادین زغال سنگ ادامه دارد و سرمایه این پروژه ها عمدتا توسط سرمایه گذاران خصوصی تامین می شود.

وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه گفت که تنها در سال های ۲۰۲۲-۲۰۲۳، شرکت ها بیش از ۴.۳ میلیارد روبل (۴۷ میلیون دلار) به اکتشاف از جمله زغال سنگ قهوه ای، زغال سنگ سخت و آنتراسیت اختصاص دادند. حدود ۲۷۷ میلیون روبل (۳ میلیون دلار) از بودجه فدرال برای زغال سنگ سخت در دوره گزارش اختصاص یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا