بانک و بیمه

تطبیق کدملی و کدپستی هنگام درخواست صدور دسته چک الزامی شد

به گزارش افق میهن، در بخشنامه ای که به شبکه بانکی کشور ارسال شد، دستورالعمل تطبیق کد کشور و کدپستی هنگام درخواست دسته چک به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۰۳.۱۰۰۹۹ مورخ ۳ مرداد در ماه ۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی گزارش کرد:

بر اساس تبصره ۸ الحاقی ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم که ارائه خدمات بانکی را منوط به احراز آدرس (کد پستی) محل سکونت اشخاص حقیقی و الزام خوداظهاری واقعی می کند. مالکیت املاک و سکونت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و مسکن کشور به آدرس www.amlak.mrud.ir مطابقت کدپستی و کد ملی متقاضیان دسته چک یا چک های موردی در طول مدت الزامی است. اقامت رسیدگی به درخواست صدور دسته چک در سامانه صیاد (صدور دسته چک الکترونیکی یکپارچه) با استفاده از بانک اطلاعاتی سامانه ملی املاک و مسکن به نحوی که در صورت عدم تطابق کد پستی و کد کشور متقاضی دسته چک، از یک سو کد خطای ۴۸۴ به عنوان «کد پستی نامعتبر است» به بانک بازگردانده می شود و از طرف دیگر بانک موظف است از طریق پیامک اطلاع رسانی و یا هر وسیله ارتباطی مورد تایید متقاضی را ارسال کند.

لازم به توضیح است که علیرغم خطای مذکور، دسته چک یا چک انفرادی برای متقاضی صادر می شود، لذا تحویل آن به مشتری منوط به اطلاع وی با پیغام زیر است:

«ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه املاک و اسکان الزامی است. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در اسرع وقت به سامانه www.amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا