اقتصاد جهان

تظاهرات فعالان محیط زیست علیه توسعه کارخانه تسلا در آلمان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از دویچه وله، صدها فعال محیط زیست روز یکشنبه در اعتراض به ساخت کارخانه خودروسازی تسلا در اطراف برلین تظاهرات کردند.

این تظاهرات در منطقه “گرونهایده” در حومه پایتخت آلمان، چند روز پس از آتش سوزی احتمالاً عمدی در برج برق “گیگافکتوری” که تولید کارخانه تسلا را فلج کرد، برگزار شد.

پیشنهاد تسلا برای توسعه یک کارخانه Gigafactory که خودروهای برقی تولید می کند، از جمله ساخت چندین ایستگاه کالا و انبار و همچنین مهدکودک برای کارکنان، با مخالفت مردمی روبرو شده است که می ترسند توسعه این کارخانه باعث آلودگی آب آشامیدنی در منطقه شود.

بر اساس این گزارش، بخشی از محدوده پیش بینی شده برای توسعه این تاسیسات در حوزه استحفاظی آب قرار دارد.

برخی از ساکنان محلی که از توسعه این کارخانه حمایت می کنند و آن را بخشی اساسی از توسعه آینده منطقه می دانند، تظاهرات کوچکتری را پیش از این اعتراضات برگزار کردند.

در همین حال، رئیس شورای کار تسلا روز جمعه به چند صد کارگر در کارخانه گفت: “ما کارخانه را هفته آینده راه اندازی مجدد خواهیم کرد.”

تحقیقات پس از آن آغاز شد که گروهی از فعالان محیط زیست که خود را “گروه آتشفشان” می نامند، روز سه شنبه اعلام کردند که در تولید کارخانه خرابکاری کرده اند.

تیر برق در نزدیکی کارخانه Gigafactory آتش گرفت و باعث قطعی برق در آن کارخانه و شهرهای اطراف شد.

در همین حال، آژانس شبکه فدرال که مسئول تنظیم زیرساخت های انرژی و مخابرات کشور است، خواستار امنیت بیشتر برای شبکه های برق شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا