بانک و بیمه

تعدیل ۱۷ درصدی تورم نقطه به نقطه| تعیین تکلیف ۳ موسسه مالی

به گزارش ایران تحلیل، محمد شیرجیان در جلسه ای توضیح داد: زمانی که با تلاطم متغیرهای کلان اقتصادی مواجه هستیم و قصد داریم این نوسانات را هموار کنیم و در جهت بهبود متغیرهای کلان اقتصادی تلاش کنیم، اساساً هدف شکل دادن به اقتصاد برای فعالان است. اقتصادی، قابل پیش بینی

معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: گفته می شود کنترل تورم در کوتاه مدت نسبت به رشد تولید اولویت دارد، زیرا اگر بتوان تورم را کنترل کرد و در نتیجه سایر متغیرهای کلان اقتصادی را نیز تثبیت کرد؛ بنابراین می توان گفت که کنترل تورم در کوتاه مدت بر رشد تولید اولویت دارد. سپس می توان مقدمه و زیرساخت جدیدی برای رشد تولید فراهم کرد. البته اولین هدف و اولویت بانک مرکزی کنترل تورم است. زیرا کنترل تورم را مقدمه ای برای رشد تولید می داند.

وی افزود: از این رو سیاست تثبیت اقتصادی به دلایل مختلفی مطرح شد. زیرا ما تأثیر تلاطم را بر بازارهای مختلف و متغیرهای کلان اقتصادی نشان داده ایم. تاثیر این سیاست امروز هم مشهود است و می بینیم که تورم نقطه به نقطه تنها بین ۱۶ تا ۱۷ درصد تعدیل شده است.

در کنار مدیریت نقدینگی می توانیم بهره وری نقدینگی را افزایش دهیم
شیرجیان در خصوص مولفه های سیاست تثبیت تصریح کرد: محور اول، سیاست کنترل و مدیریت نقدینگی است که بحث کنترل مقدار معینی از ترازنامه دقیقاً در همین چارچوب است و همچنین تلاش می کنیم علاوه بر این، کارایی نقدینگی را افزایش دهیم. به مدیریت نقدینگی

معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: ما علاوه بر کنترل نقدینگی به بحث واژه نظام بانکی و تقویت مقررات و حاکمیت بانک مرکزی در نظام بانکی نیز اهمیت می دهیم. همانطور که می بینیم، ما سه موسسه مالی را ظرف یک سال جذب کرده ایم. در واقع، مؤسسات یا در «هیئت بهبود» قرار گرفته اند تا بهبود یابند یا وارد فرآیند حل و فصل شده اند.

وی تاکید کرد: معتقدیم سیاست کنترل کمی، سیاست بندر امن است و در مواجهه با نظام بانکی سالم و در عین حال پیگیری پرونده ها، قطعا می توان به ابزارهای متعارف متوسل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا