اخبار بورس

تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ می‌تواند منجر به تورم قابل‌توجهی شود

شرکت مالی و سرمایه گذاری Nomura در گزارشی به آن پرداخته است.

نومورا در گزارشی نسبت به تعرفه های پیشنهادی دونالد ترامپ هشدار داد و گفت: در صورت اعمال همه جانبه این تعرفه ها، فشارهای تورمی و تبعات اقتصادی قابل توجهی برای روند اقتصادی این کشور به همراه خواهد داشت.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ شرکت مالی و سرمایه گذاری ژاپنی نومورا در گزارشی نسبت به تعرفه های پیشنهادی دونالد ترامپ هشدار داد و در این بیانیه گفت: در صورت اعمال گسترده این تعرفه ها، فشارهای تورمی و پیامدهای اقتصادی قابل توجهی برای اقتصاد به همراه خواهد داشت. روند این کشور

این شرکت هشدار داد که رویکردی با تعرفه‌های گسترده، مانند تعرفه ۱۰ درصدی پیشنهادی ترامپ بر همه کالاها، بسیار تورم‌زا خواهد بود و تأثیر آن بسیار بیشتر از تعرفه‌های مورد نظر در دوره اول ریاست‌جمهوری او خواهد بود.

Nomura دریافت که تعرفه های قبلی ترامپ که بیشتر هدفمند بودند، تأثیر نسبتا کمی بر تورم داشتند. با این حال، این شرکت استدلال کرد که تعرفه‌های گسترده احتمالاً منجر به افزایش قابل توجه تورم اصلی، شاید تا ۱ درصد بیشتر می‌شود، زیرا آنها بر طیف گسترده‌ای از کالاها تأثیر می‌گذارند، بدون اینکه امکان جبران خسارت از سوی کشورهای معاف وجود داشته باشد.

نومورا افزود: «برخلاف تعرفه‌های هدفمند که به دلیل تعدیل حاشیه و افزایش واردات از کشورهای معاف، تأثیر کمی بر قیمت‌های خرده‌فروشی داشت، انتظار می‌رود که تعرفه‌های گسترده قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.»

در این تحلیل به عنوان مثال تعرفه های ترامپ در سال ۲۰۱۸ بر ماشین لباسشویی ذکر شد که منجر به افزایش چشمگیر قیمت ها برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی شد. پیش‌بینی‌های Nomura نشان داد که خرده‌فروشان داخلی ممکن است بتوانند بخشی از افزایش هزینه‌ها را از تعرفه‌های پیشنهادی جذب کنند، اما احتمالاً کمتر قادر به انجام این کار تحت تعرفه‌های گسترده خواهند بود.

این شرکت خاطرنشان کرد: ما تخمین می زنیم که تعرفه ۱۰ درصدی پیشنهادی برای همه کالاها می تواند قیمت کالاهای تولید داخل را ۱۰ درصد افزایش دهد و در نتیجه تورم اصلی را ۱ درصد افزایش دهد.

نومورا همچنین در مورد تأثیر اقتصادی بالقوه سیاست های تجاری ترامپ بحث کرد و تأکید کرد که تعرفه های گسترده می تواند به افزایش قابل توجه مالیات و تأثیرات منفی بر رشد اقتصادی منجر شود. تعرفه‌های بالاتر می‌تواند مانند مالیات بر ساکنان داخلی عمل کند، زیرا صادرکنندگان متاثر اجازه ندارند قیمت‌های خود را قبل از اعمال تعرفه کاهش دهند.»

نومورا پیش‌بینی کرد که در صورت انتخاب مجدد ترامپ، دولت او می‌تواند مواضع تهاجمی خود را در تجارت از سر بگیرد و تعرفه ۱۰ درصدی بر همه کالاها و ۶۰ درصدی بر کالاهای چینی را پیشنهاد کند. این شرکت افزود: «در صورت انتخاب مجدد ترامپ، ما انتظار داریم که سیاست‌های تجاری تهاجمی او ادامه یابد، اگرچه انتظار داریم برخی از شرکای تجاری کلیدی از این تعرفه‌ها و توافق‌های دوجانبه مورد مذاکره مستثنی شوند».

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا