ارزهای دیجیتال

تعرفه ۱۰۰ درصدی برای خودروهای وارداتی منتفی است – افق میهن

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: “هیچ وسیله نقلیه مشمول تعرفه ۵ ٪ نخواهد بود و همان تعرفه ها معیار اقدامات خواهد بود.”

محمد علی دهقانی دادناوی در بحث در مورد ۵ ٪ تعرفه برای واردات خودرو در سال دوم شفاف بود و در نامه ای که گمرک بعداً اعلام کرد و توضیح داد که این وظایف اجرا نشده است.

محمد علی دهگان دهوی ، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، گفت که مسئله واردات نویسنده در فاکتور بودجه امسال ریشه دارد. وی گفت: این سازمان از ابتدا مخالف استفاده از تعرفه ها به عنوان منبع درآمد خانوار بود.

وی گفت: “هنگامی که لایحه بودجه تهیه شد ، ما اعلام کردیم که از تعرفه ها برای تأمین درآمد خانوار استفاده نمی شود. پیشنهاد شد که حدود ۲ میلیارد دلار یا بیشتر برای واگذاری ارز و تعرفه واردات ۵ درصد برای کسب درآمد از این مکان اختصاص دهید.” ما با اصل این ظاهر خودمان هستیم. صرف نظر از اینکه این صحیح است یا خیر ، ما معتقدیم که تعرفه ها فقط باید ابزاری برای سازگاری شرکت باشند ، نه ابزار کاهش تورم ، نه یک ابزار بودجه و نه استفاده دیگر.

معاون وزیر ادامه داد: سیستم تعرفه فعلی برای واردات خودروها ترتیب خاصی دارد. به عنوان مثال ، اتومبیل های برقی و ترکیبی تعرفه بسیار کمتری دارند و با افزایش مصرف سوخت ، مقدار خودرو یا حجم موتور افزایش می یابد ، تعرفه افزایش می یابد. ما همچنین با تعداد کل تعرفه های اتومبیل موافق نیستیم ، اما همان سیستم حداقل یک ترتیب خاص دارد و در صورت استفاده از آن برای اهداف خانگی ، باید در نظر گرفته شود. متأسفانه ، این مشکل در پارلمان نادیده گرفته شد و سرانجام تصویب و ابلاغ شد.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجاری با توجه به موضوع قانون ، ۱ فروردین ماه (اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز) نامه ای را به گمرک ارسال کرد و تأکید کرد که مقاله حقوقی صریحاً اظهار داشت که “ارز باید اختصاص یابد و تعرفه واردات خودرو” “۲ ٪ باشد ، اما اجرایی آن پس از -law باید با همکاری سازمان برنامه ریزی و بودجه ، بانک مرکزی و وزارت جریمه ایجاد شود.

دهگان دهوی توضیح داد: اگر چنین کد رفتاری در آن ترسیم نشده و به آن اطلاع داده شود ، هیچ اتومبیل مشمول تعرفه ۵ ٪ نیست و همان تعرفه های کتاب کتاب معیار عمل خواهد بود.

وی متوجه شد که ما همچنین در جلسات ذکر کردیم که طبق تفسیر ما از این مقاله حقوقی در مجریه ، می توان آن را توسط -law حذف کرد. از جمله اتومبیل های برقی ، هیبریدها یا حتی اتومبیل هایی با زیر ۵/۵ سی سی. در صورت اجرای این پیشنهادات ، التهاب بازار نیز کاهش می یابد.

معاون وزیر SEMIT اظهار داشت كه ما از همان ابتدا مخالفت خود را بیان كردیم و هرگز موضع خود را تغییر ندادیم. حرف ۱ فروردین در دسترس و استناد شده است. برخی گفتند که اداره توسعه تجاری نمی تواند علیه قانون عمل کند ، اما باید توجه داشت که این یک سوء تفاهم از قانون بودجه است.

دهگان دهوی افزود: “قانون بودجه می گوید که بانک مرکزی باید منابع را اختصاص دهد و واردات خودرو را با تعرفه ۵ ٪ وارد کند.” با این حال ، این یا باید توسط قوانین اجرا شود یا اگر موافق نباشیم ، قانون بودجه باید تغییر یابد. راه دیگری وجود ندارد.

رئیس سازمان توسعه تجاری در پایان گفت: موضع ما واضح است. اول ، ما با ابزارهای تعرفه برای اهداف غیر دوچرخه سواری موافق نیستیم ، ثانیا تا زمانی که کد خاص اعلام نشود ، هیچ وسیله نقلیه مشمول تعرفه ۵ ٪ نخواهد بود و تعرفه های موجود در آیین نامه معیار است. ما همچنین در جلسات وزارت بهداشت حضور داریم و به ایجاد این کد کمک می کنیم. در سیاست های عمومی دولت ، دولت همواره ترجیح می دهد اتومبیل های کم مصرف و سازگار با محیط زیست مانند اتومبیل های برقی و هیبریدی را وارد کند ، به طوری که وظایف واردات در این خودروها پایین تر باشد.

منبع: isna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا