اقتصاد جهان

تعطیلی آخرین کارخانه های فولاد انگلیس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شرکت تولید فولاد «تاتا استیل» در نظر دارد کوره بلندهای خود را در کارخانه پورت تالبوت در جنوب ولز ببندد و تقریباً ۳۰۰۰ کارگر خود را اخراج کند.

این اقدام که بخشی از برنامه اصلاحات گسترده‌تر تاتا استیل در بریتانیا است، با هدف تبدیل این کشور به تنها عضو G20 است که از ابتدا فولاد تولید نمی‌کند.

این اخراج ها که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، بخشی از برنامه چهار ساله این شرکت هندی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سبز کردن تجارت فولاد است که ۸۰۰۰ نفر را استخدام می کند و سایت هایی در ولز و منطقه میدلندز انگلیسی را در بر می گیرد.

اگرچه کوره های بلند پورت تالبوت بسته خواهند شد، اما این شرکت قصد دارد کوره های قوس الکتریکی بسازد که فولاد را از ضایعات بازیافتی تولید کند. دولت بریتانیا نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون پوند (۶۳۴ میلیون دلار) برای حمایت از برنامه انتقال سبز متعهد شده است.

در همین حال، دو کوره بلند باقیمانده در بریتانیا، که هر دو متعلق به شرکت چینی British Steel هستند، قرار است بسته شوند زیرا شرکت مادر قصد دارد آنها را با دو کوره قوس الکتریکی جایگزین کند، که انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۵ وارد تولید شوند.

روزنامه گاردین همچنین نوشت: این تعطیلی ها بریتانیا را به تنها کشوری در گروه ۲۰ تبدیل می کند که نمی تواند از مواد خام فولاد تولید کند.

استفان کیناک، نماینده حزب کارگر و شهر آبراون، محل کارخانه پورت تالبوت در پالمن، انگلیس، به اسکای نیوز گفت: «فولاد قلب تپنده تولید و تمام زیرساخت ها و البته امنیت ملی ما است.

وی سپس خطاب به دولتمردان بریتانیایی این سوال را مطرح کرد: با توجه به دنیای خطرناک و آشفته ای که در آن زندگی می کنیم، آیا واقعاً می خواهیم کشوری باشیم که قادر به تولید فولاد خود نیست؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا