اخبار اقتصاد ایران

تعطیلی ادارات چند استان به دلیل ناترازی برق/ انتشار جدول خاموشی در صورت عدم کاهش مصرف :: افق میهن

با وجود وعده های اخیر مسئولان صنعت برق مبنی بر عدم قطعی برق، مردم همچنان با قطعی مکرر برق و عدم تعادل برق مواجه هستند.

به گزارش افق میهن، گرمای تابستان ادارات را مجبور به تعطیلی مجدد کرده است. هنوز یک ماه از وعده سخنگوی صنعت برق نگذشته است اما مردم با قطعی برق مواجه هستند.

۲۷ خرداد مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با حیات، گفت: در سال گذشته خاموشی در بخش خانگی نداشتیم، امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است که با کمک مردم و با شرکت در طرح انرژی کمپین و با استفاده از طرح پاداش صرفه جویی در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف برق در بخش خانگی خواهیم بود و امید است بتوانیم برق این بخش را به طور کامل تامین کنیم.

حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در خصوص جدول قطعی برق گفت: جدول خاموشی های احتمالی تهران تا دو روز آینده منتشر نمی شود، اما از روز شنبه در صورت عدم کاهش مصرف، ممکن است این جدول را منتشر کنیم. “

وی به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در تهران نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: «اگر مردم ۱۰ درصد هم صرفه جویی کنند با مشکلی مواجه نخواهیم شد؛ اگر صرفه جویی نشود و دما افزایش یابد، قطعاً احتمال وجود خواهد داشت. قطعی برق در تهران که در این صورت حتما اطلاع رسانی می کنیم.»

به گفته وی، بیشترین مصرف برق در تهران مربوط به وسایل سرمایشی است. در شهر تهران ۲۰۰۰ مگاوات برق مصرفی مربوط به وسایل سرمایشی است و بهتر است مشترکان در زمان بحرانی برق یعنی از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳ صرفه جویی لازم را انجام دهند. :۰۰
ادارات کدام استان ها تعطیل است؟

اما فردا (پنجشنبه ۲۱ تیر) با توجه به افزایش دما و مدیریت بهینه مصرف برق، ادارات استان های خراسان جنوبی، مرکزی، قم، یزد، زنجان، کرمان، لرستان، چهارمحال، بختیاری و اصفهان تعطیل و ادارات سیستان و بلوچستان از ساعت ۱۱ صبح تعطیل هستند. . گفته می شود کسری ساعت کار طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری باید از راه دور جبران شود.

ماه گذشته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو اعلام کرد که بر اساس قانون کار، صنایع مستقر در شهرک های صنعتی و صنایع مشابه در فصل گرما و به صورت شبانه روزی ۶ روز در هفته برق دریافت می کنند. صمت و شرکت شهرک های صنعتی تعطیل می شود.

با این حال روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی کارخانه سایپا در رسانه ها منتشر شد. به گزارش ایلنا، قطعی مداوم برق در قطب صنعتی تهران، جاده ای خاص که در آن صنایع و کارخانجات با سابقه زیادی ایجاد شده است، صنایع را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

بعدازظهر دیروز برق کارخانه خودروسازی سایپا حداقل به مدت پنج ساعت قطع شد و این امر روند تولید را با مشکل جدی مواجه کرد و کارگران ساعت ها بیکار و بلاتکلیف بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا