ترندهای روز

تعطیلی جدید در تقویم، شریعتمداری را شاکی کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در خصوص مصوبه امروز مجلس در خصوص تعطیلی روزهای شنبه توضیحاتی ارائه کرد.

مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سوالی که نظر وی را در مورد مصوبه امروز مجلس در خصوص تعطیلی شنبه ها پرسیده بود، گفت: متاسفانه این مصوبه برخلاف نظر نمایندگان موافق نه تنها فاقد آن است. توجیه اقتصادی، بلکه توهین به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.»

وی افزود: در توجیه این مصوبه با اشاره به تعطیلی روز شنبه در آمریکا و اروپا بر استفاده از فرصت های تعامل اقتصادی با دنیا تکیه می کنند و از توضیح در مورد چهار نکته خودداری می کنند و یا بی اطلاع هستند. اول اینکه تعداد مراکز تجاری و بازرگانی که با آمریکا و اروپا تعامل تجاری دارند چقدر است؟

ثانیاً امروزه بیشتر مبادلات اقتصادی الکترونیکی است و به جای تعطیلی شنبه ها می توان تاکید کرد که چندین بانک در این روز تعطیل نیستند و بعد از آن چند ساعتی که تصمیم گرفتند چه تاثیر قابل توجهی داشته باشد. تعطیلی شنبه ها؟ !

و ثالثاً از ابتدا اصل تعطیلی دو روز در هفته را اتخاذ کرده اند و بعد در مورد ایران تحلیل پنجشنبه یا جمعه بحث کردند و به جای پنجشنبه به شنبه آمدند. یک دلار است! و توضیح نمی دهند که این شماره را از کجا آورده اند؟! و چهارم اینکه از سه تای دیگر مهمتر است، شنبه تعطیل رسمی یهودیان است و نباید نظام مقدس اسلامی را متهم به همراهی با آنان کرد!

شریعتمداری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه بیت رهبر معظم انقلاب با این تعطیلی مشکلی نداشتند! گفت ؛ این قاعده و قاعده در بیت مطهر حضرت آقا نیست و یقیناً در انتقال این خبر اشتباهی رخ داده است که اشتباهی مشکوک است و هر چه زودتر تکذیب کنند!

مدیر مسئول کهان گفت؛ اینکه آیات رهبر معظم انقلاب که نباید مورد بررسی قرار گیرد، نشان می دهد که تصویب کنندگان این مصوبه از صحت کار خود مطمئن نیستند و برای جبران این نقیصه به نقل قول متوسل شده اند. حقایق ذکر شده!

شریعتمداری افزود: فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در برخی موارد بیش از ۱۵ ساعت است. بنابراین ساعات روز ما در ایران با آنها یکی است. آیا باید روزها مرخصی بگیریم و شب کار کنیم تا از همسویی با کشورهای غربی و با یهودیان عقب نمانیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا