ترندهای روز

تعقیب دختر عاشق و خواستگار ۲۰ ساله خارج از مرزهای ایران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در روزهای اخیر مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از ناپدید شدن دختر خردسالش خبر داد. از آن پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و وقتی مرد مقابل دادستان روحانی زاده قرار گرفت گفت: دختری ۱۸ ساله به نام مینا دارم و ساکن شهر تهران هستم. جنوب کشور سه هفته پیش دخترم برای دیدن دوست بیمارش که در بیمارستان بستری بود و دیگر برنگشت، از خانه ما بیرون رفت. تلفن همراهش را جواب نداد و بعد از مدتی خاموش شد. حتی وقتی به خانه دوست بیمارش رفتم متوجه شدم که اصلاً آنجا نرفته است. فکر کردم برای مینا اتفاقی افتاده یا از اول دروغ گفته. به خانه دوستان، آشنایان و اقوام سر زدیم و از او مطلع شدیم. اما باز هم بی فایده بود. هیچ اثری از این دختر نبود. وقتی از جستجوهای معمول ناامید شدیم به پلیس شهرمان رفتیم و شکایت کردیم. در آنجا در مورد شخصی که ما مشکوک هستیم پرسیدند. تنها کسی که شک داشتیم خواستگار ۲۰ ساله دخترم به نام کامران بود.

این پدر نگران ادامه داد: دخترم در اینستاگرام با کامران آشنا شد; اما چون پسر شغل مناسبی نداشت و هر دو خیلی کوچک بودند اجازه ازدواج ندادیم. بالاخره از آن پسر شکایت کردم و با مأموران به خانه اش رفتیم. اما خانواده اش گفتند که او برای کار به شهر دیگری رفته و از او خبر ندارند.

به گفته شاکی، یک هفته پس از این حادثه فردی با تلفن ماهواره ای ناشناس با وی تماس گرفته و از ربوده شدن دخترش خبر داده است. تماس گیرنده ناشناس گفت: دخترت را ربوده ام و برای آزادی او باید ۵ میلیارد تومان، سکه، یورو و دلار در یکی از محله های تهران تحویل بدهی.

پس از شنیدن اظهارات این مرد، دادستان جنایی دستور ادامه تحقیقات را داد. سرانجام پس از مدتی ماموران پلیس پایتخت کامران را در خانه ای در جنوب تهران پیدا کردند.

به این ترتیب چند روز پیش ماموران به منزل مورد نظر رفتند; اما معلوم شد از خواستگار مظنون آدم ربایی و دختر جوان خبری نیست. به همین دلیل از مرد جوانی که در آن خانه زندگی می کرد، تحقیق شد و مشخص شد او یکی از بستگان کامران است. مرد جوان در اظهارات خود گفت: کامران و دختری که برای ازدواج با او رفته بود به یکدیگر علاقه داشتند اما خانواده دختر مخالف ازدواج آنها بودند به همین دلیل تصمیم گرفتند برای ازدواج به تهران بیایند و به زندگی خود ادامه دهند. بنابراین یک روز از خانه های خود در جنوب کشور فرار کردند و در تهران نزد من آمدند. اما وقتی متوجه شدند خانواده مینا شکایت کرده اند و هر لحظه ممکن است پلیس آنها را دستگیر کند، تصمیم گرفتند با اجرای نقشه آدم ربایی و اخاذی از خانواده دختر، خانه ای در تهران اجاره کنند و زندگی خود را آغاز کنند.

این مرد در ادامه تحقیقات گفت: با خانواده مینا در تهران قرار گذاشتند و برای گرفتن پول قرارهای متعددی رفتند اما هر بار دیدند خانواده دختر به همراه پلیس آمده اند و این احتمال زیاد است که افشا می شوند، به همین دلیل بند اخاذی ۵ میلیاردی است. تومان زدند. پس از آن بود که نقشه جدیدی برای ادامه زندگی خود کشیدند، این دختر طلاهای ۳۰۰ میلیون تومانی به همراه داشت که آنها را برای قاچاق به خارج از مرز فروختند، در واقع برای دستگیری فرار کردند. برای قاچاق به ترکیه به نقطه صفر مرزی رفتند.

کارآگاهان پلیس با دریافت سرنخ های جدید به نقطه صفر مرزی رفتند اما متوجه شدند دیر رسیده و دختر و پسر جوان به ترکیه رفته اند.

در حال حاضر دادیار پرونده دستور هماهنگی با اینترپل برای شناسایی و دستگیری این دختر و پسر جوان را صادر کرده است. به این ترتیب انتظار می رود که دختر فراری و پسر نامزد دستگیر و از طریق پلیس بین الملل به پلیس ایران تحویل داده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا