فناوری

تعلل وزارت صمت در تدوین آیین‌نامه استاندارد اجباری پوشاک

حدود ۶ ماه از تصویب استاندارد اجباری در حوزه منسوجات سلامت محور می گذرد. مصوبه ای که در یکصد و هفدهمین جلسه شورای عالی استاندارد به ریاست رئیس جمهور به تصویب رسید.

اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در تشریح این استاندارد اجباری می گوید: لیبل گذاری و علامت گذاری منسوجات در صنعت نساجی در گام اول برای انواع پوشاک بچه گانه و به طور کلی لباس هایی که مستقیم هستند اجباری اعلام شد. مخاطب. با پوست

مهدی اسلام پناه پیش از این در این خصوص به تسنیم گفته بود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که سازمان استاندارد به طور جدی به آن ورود کرده بحث ایمنی و سلامت افراد جامعه است که در زمان تدوین یکی از مهم ترین موضوعات آن است. . استاندارد اجباری در منسوجات سلامت محور. به آن پرداخته شده است.

هر استاندارد اجباری به یک دوره ۶ ماهه پس از تصویب نیاز دارد

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: روند اجرای هر استاندارد اجباری پس از تصویب آن نیازمند یک دوره زمانی ۶ ماهه است. یکی از دلایل عدم اجرای استاندارد پوشاک، تعلل وزارت بهداشت به عنوان یکی از مسئولان اصلی در این زمینه است که همچنان برنامه ای برای اجرای برچسب دارد. بر روی منسوجات سلامت محور تمرکز نکرده است.

وی افزود: در گام اول منسوجاتی را که در تماس مستقیم با پوست بدن هستند علامت گذاری کردیم و پوشاک و لباس زیر نوزاد و کودک را تحت استاندارد اجباری قرار دادیم که در جلسه ۱۱۷ شورای عالی به تصویب رسید. این استاندارد در جولای امسال به دست آمد

به گزارش اسلام پناه، استفاده طولانی مدت از برخی از منسوجات در لباس های مذکور به دلیل تماس مستقیم با پوست باعث بروز انواع بیماری ها و عوارض صعب العلاج و سرطانی از جمله ناباروری می شود و در واقع وجه تمایز سلامت و سرطان است. .

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: پوشاک یک کالای پرکاربرد است، بنابراین وقتی در سبد خرید خانوار قرار می گیرد و هزینه آن پرداخت می شود، باید جنسیت مصرف کننده را به مصرف کننده اطلاع دهیم.

اسلام پناه بیان کرد: با ایجاد این استاندارد اجباری، تولیدکنندگان پوشاک موظفند لباس ها و لباس های زیر نوزاد و کودک را برچسب گذاری کنند تا مصرف کننده از مواد و مثلاً میزان پنبه و ویسکوز موجود در آنها آگاهی کامل داشته باشد. برای ایران تحلیل محصول مورد نظر استفاده می شود.

منبع:

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا