خودرو

تعویض پلاک این 6 خودرو ممنوع شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: طبق قوانین تعویض پلاک خودروهایی هستند که قابل تعویض نیستند و در هنگام خرید این خودروها اجازه استفاده از آن ها را ندارند. خرید و فروش این خودروها، تردد آنها در جاده و معاینه فنی امکان پذیر نیست و استفاده از آنها طبق قانون جرم محسوب می شود.

خودروهایی با بدنه دو تکه یا دو به یک

خودروهای با بدنه دو تکه خودروهایی هستند که به دلیل آسیب شدید تصادف و آسیب شدید به یک قسمت از بدنه، با روش های معمولی صافکاری قابل تعمیر نیستند. به عنوان مثال در یک تصادف سقف خودرو به شدت آسیب دیده و یا بدنه خودرو کاملا از بین رفته است. از این رو عده ای سودجو در بازار خودرو به اصلاح فضای داخلی خودرو می پردازند یا سقف خودرو را از ستون ها بریده و سقف خودروی دیگری را به جای سقف آسیب دیده جوش می دهند. این خودروها ایمنی کافی برای حفاظت از سرنشینان را ندارند و مورد تایید سازمان استاندارد نیستند. به همین دلیل پلیس پلاک این خودروها را عوض نمی کند.

تعویض بدنه غیر قانونی

در صورتی که خودرو به دلیل تصادف شدید قابل تعمیر نباشد و مالک اقدام به تعویض وسیله نقلیه بدون مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی کند، این خودرو در مراکز تعویض پلاک توقیف می شود.

تعویض موتور خودرو یا اجزای اصلی خودرو

همچنین تعویض پلاک خودروهایی که خودروهای اصلی نیستند و یکی از عناصر اصلی آنها مانند شاسی، داخل یا موتور به طور غیرقانونی تغییر یافته است، مجاز نیست.

تغییر رنگ خودرو یا پوشش رنگ

اگر خودرو به دلیل فرسودگی یا تصادف نیاز به رنگ آمیزی داشته باشد باید از رنگ درج شده در کارت خودرو استفاده کند و در صورت استفاده از رنگ متفاوت باید از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز تغییر رنگ گرفته شود. باید در کارت سبز خودرو درج شود

در صورت استفاده از روکش یا روکش هایی با رنگ های مختلف روی بدنه، این روکش باید همرنگ خودرو باشد.

خودروهایی با آسیب جدی

تعویض پلاک خودروهایی که در تصادفات ۶۰ درصد آسیب دیده اند و ایمنی لازم را ندارند قانوناً مجاز نیست.

وسایل نقلیه با شکایت یا افراد ممنوعه

اگر شکایتی در خصوص پلاک ثبت شده باشد، قبل از تعویض پلاک باید به شکایت رسیدگی شود. همچنین برخی افراد به دلایل قانونی و قانونی ممنوع الخروج هستند و امکان خرید خودرو از این افراد و در نهایت تعویض پلاک آنها وجود نخواهد داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا