فناوری

تعویض ۳ دقیقه‌ای باتری یا شارژ ۵ دقیقه‌ای؟/ فایننشال تایمز آینده خودرو‌های برقی در چین را بررسی می‌کند

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

در چین ، NIO ، با بیش از ۵ ایستگاه تعویض باتری ، توانسته است یک فرآیند سه دقیقه ای برای جایگزینی باتری خالی اتومبیل های برقی با باتری قابل شارژ ایجاد کند. این فناوری که با بازوی رباتیک و سیستم های اتوماتیک انجام می شود ، به کاربران امکان می دهد بدون انتظار در راه خود ادامه دهند. بر خلاف اکثر خودروسازانی که به فناوری شارژ سریع متکی هستند ، NIO به عنوان پیشگام تعویض باتری شناخته می شود.

با توجه به افق میهن ، CATL ، بزرگترین تولید کننده باتری در جهان ، قصد دارد این فناوری را به سطح ملی برساند. این شرکت قصد دارد امسال هزار ایستگاه تعویض باتری را برای اتومبیل های مسافربری در چین راه اندازی کند و تا سال ۲ به حدود ۶۰۰۰ ایستگاه برسد. ایستگاه هایی که می توانند روزانه یک میلیون ماشین خدمت کنند. CATL همچنین در حال توسعه ایستگاه های جایگزینی باتری برای کامیون های سنگین است.

به گفته تحلیلگران ، مزیت ایستگاه های جایگزینی در مدیریت هوشمند هزینه برق و پاسخ به نیازهای شهری است ، به ویژه در مناطقی که صاحبان خودرو نمی توانند شارژر شخصی را نصب کنند. دولت چین همچنین به توسعه فن آوری های شارژ سریع و تعویض باتری با یارانه و برنامه های توسعه کمک می کند. با این حال ، برخی از خودروسازان ، مانند XPEG ، ترجیح داده اند روی پیشرفت فناوری باتری برای ایجاد زیرساخت های جایگزین باتری ، تمرکز کنند.

علیرغم شک و تردید در مورد سازگاری بین اتومبیل ها و هزینه بالای زیرساخت ها ، سرمایه گذاری های گسترده CATL نشان می دهد که این فناوری می تواند به ستون اصلی اکوسیستم برقی چین تبدیل شود. کارشناسان می گویند ایستگاه های جایگزین باتری در مقیاس بزرگ می توانند همان نقش پمپ های بنزین را در گذشته بازی کنند. به خصوص در بخش حمل و نقل سنگین ، این فناوری با کامیون های دیزلی و LNG جایگزین می شود و انتظار می رود در سالهای آینده بخش بزرگی از بازارهای چینی و حتی اروپا را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا