بانک و بیمه

تعیین زمان برای بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش افق میهن، اصغر ابوالحسنی در دیدار با مدیران عامل شبکه بانکی گفت: همه بانک ها تا پایان پایبند هستند. مرداد ماه، سهمیه استقرار پنج ماهه امسال در حوزه پرداخت تسهیلات وام فرزند به متقاضیان را اجرا و از سوی دیگر سهمیه اعزام شش ماهه خود را در حوزه تسهیلات ازدواج تا پایان انجام دهند. مرداد در این ماه به صورت متناوب به متقاضیان برای دریافت این دسته از تسهیلات پرداخت کنید.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی در تلاش است تا ظرفیت بانک ها را برای پرداخت وام ازدواج و تولد افزایش دهد تا همزمان از متقاضیان این وام ها کاسته شود و در عین حال توان کاهش یابد. برای دریافت درخواست های جدید پذیرش درخواست ها در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اجرای سیاست تشویقی در شبکه بانکی برای تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات اعتباری ازدواج و زایمان، ضمن اطمینان از کنترل ابزارهای پولی در نتیجه افزایش پرداخت تسهیلات اعتباری، افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ اسفند مرداد در این ماه، شبکه بانکی حداکثر ۱۴۰۳ ارائه دهنده مراقبت از کودکان را به متقاضیان پرداخت کرد. این مقدار حدود چهار برابر کمتر از وظیفه تعیین شده برای شبکه بانکی در دوره مربوطه است. در این شرایط، بانک‌های عامل موظفند با پرداخت سریع‌تر وجه مهدکودک‌ها مطابق با تکلیفی که بانک مرکزی برای آن‌ها در نظر گرفته است، از تعداد متقاضیانی که در شبکه بانکی مدارک خود را تکمیل کرده‌اند (حدود ۴۷ هزار نفر) بکاهند. تا آخر مرداد ماهانه پرداخت کنید.

معاون بانک مرکزی به اضافه شدن دو بانک قرض الحسنه رسالت و بانک مرکزی اشاره کرد. مهر ایران در خصوص پرداخت کمک هزینه ازدواج و زایمان تاکید کرد: خوشبختانه به لطف همکاری خوب شبکه بانکی در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج، بانک ها چهار درصد از تعیین تکلیف پنج ماهه امسال جلوتر هستند. با همکاری شبکه بانکی، اجرای وظایف محوله در زمینه پرداخت تسهیلات اعتباری ازدواج یک ماه پیش می‌رود و اجرای این بخش تا پایان موکول می‌شود. مرداد این ماه به ۵۰ درصد رسیدیم. به این ترتیب ۴۶ هزار متقاضی موسسات ازدواج که مدارک خود را در شبکه بانکی تکمیل کرده اند از تعداد افراد در نوبت کاسته می شود و زمینه برای پذیرش متقاضیان جدید در شبکه بانکی فراهم می شود.

ابوالحسنی در خصوص پیشنهادات مدیران شبکه بانکی برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج و ولادت خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند تامین خط اعتباری و کاهش ذخیره قانونی بانک های مشارکت کننده در پرداخت این تسهیلات. ارائه اقدامات تشویقی به‌عنوان معافیت از کنترل ترازنامه به منزله تخفیف پرداختی برای بانک‌های مشارکت‌کننده در پرداخت یارانه ازدواج و تولد است و از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تسریع در پرداخت این تسهیلات وام‌های داوطلبانه است. . در هر صورت این روش ها پس از نهایی شدن در مراکز قانونی با همفکری مدیران شبکه بانکی اجرا خواهد شد. با اجرای این روش ها، تقریباً ۱۰۰ هزار متقاضی کمتر به نوبه خود مشمول دریافت وام ازدواج خواهند شد.

باید گفت؛ از ابتدای امسال تا ۲۳ ام مرداد در این ماه بیش از ۶۰ فقره وام زوجیت و حدود ۱۶ فقره وام زوجیت توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا