ترندهای روز

تعیین سرنوشت پسردایی متهم به قتل با قسامه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این جوان که امیر نام دارد یک سال پیش متهم به قتل پسر عمویش احسان شده بود. این پرونده پس از تیراندازی خونین در دره فرحزاد تشکیل شد.

با حضور ماموران در محل، پلیس مجروح به نام امیر را به بیمارستان منتقل کرد. جوان دیگری به نام احسان که آنجا بود نیز به بیمارستان منتقل شد اما جان باخت. ماموران متوجه شدند که درگیری خونین با اسلحه کلاشینکف صورت گرفته است. بنابراین تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و با توجه به شواهد به دست آمده امیر به اتهام قتل پسر عمویش دستگیر شد.

امیر در بازجویی ها اتهام قتل را رد کرد اما پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

اولیای دم مقتول در جلسه خواستار قصاص متهم شدند.

امیر وقتی در جایگاه قرار گرفت گفت: من با پسر عمویم مشکلی نداشتم. ما خیلی دوست بودیم. درگیری من با عمویش بود. روز حادثه با احسان در دره فرحزاد نشسته بودیم و صحبت می کردیم که عمویش آمد. چند نفر را با خود آورد. به سمت ما تیراندازی کردند و من را هم مجروح کردند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر او ضارب نبود چرا به احسان کمک نکرد، گفت: من خودم به شدت مجروح شده بودم و قدرت حرکت زیادی نداشتم و چون گلوله های زیادی شلیک شده بود، نتوانستم به عقب برگردم. احسان. قاتل من نیستم، عموی احسان هستم.

با توجه به این اظهارات، دادگاه به جلسه دوم منتقل شد، شهودی که به دادگاه دعوت شده بودند نتوانستند کمک زیادی کنند و متهم همچنان به اظهارات خود نگاه داشت. گفت: من سلاحی نداشتم که به کسی شلیک کنم. اسلحه دست عموی احسان بود. در ضمن من مشکلی نداشتم که احسان بخواهد او را بکشد.

به اين ترتيب قضات به تصميم رسيدند و قتل را مصداق قتل تشخيص دادند و تصميم به برگزاري مراسم سوگند گرفتند. به این ترتیب به اولیای دم اعلام شد که ۵۰ نفر از بستگان خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند. اگر نمی توانند این کار را انجام دهند، متهم باید سوگند یاد کند که مرتکب قتل نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا