اخبار اقتصاد ایران

تغییرات در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو/ ۳۱ مشتری برای هر خودرو :: افق میهن

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که مشتریان عادی برای برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو به چیزی بیش از شانس نیاز دارند.

به گزارش افق میهن، بررسی تعداد متقاضیان ثابت شرکت کننده در جدیدترین طرح ایران خودرو نشان می دهد که برای هر خودرو عرضه شده حدود ۳۱ مشتری در نوبت هستند. این تعداد متقاضی برای هر خودرو فروخته شده نشان می دهد که متقاضیان امید چندانی به خرید خودرو در این طرح فروش ندارند.

این تعداد متقاضی برای هر وسیله نقلیه مشتریان عادی را شوکه کرده و ذائقه آنها را تلخ کرده است. تا ساعت ۱۰ صبح دیروز در مجموع نزدیک به یک میلیون و ۱۲۰ هزار متقاضی ثابت برای این طرح فروش حاضر شدند. همانطور که اخبار منتشر شده نشان می دهد، Blue Road Special قصد دارد در این دور از فروش گسترده محصولات خود، حدود ۱۲۰۰۰۰ دستگاه خودرو به فروش برساند.

با توجه به اینکه این طرح فروش مانند طرح های قبلی علاوه بر متقاضیان عادی در اختیار مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانان و نیز دارندگان خودروهای فرسوده می باشد. سهم متقاضیان عادی حدود ۳۶ هزار خودرو (۳۰ درصد) از این تیراژ خواهد بود.

حال به بررسی وضعیت تعداد متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانان می پردازیم. به گزارش اختاز نیوز، مادران دارای دو فرزند و بیشتر طبق قانون ۵۰ درصد از محصولات عرضه شده در این طرح فروش را به خود اختصاص داده اند. به این معنی که در آخرین طرح فروش ایران خودرو، ظرفیت حدود ۶۰ هزار دستگاه فرآورده آب ویژه جاده ای در اختیار مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانان قرار دارد.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که حدود ۸۹۰۰۰۰ مادر واجد شرایط در این طرح فروش حضور داشتند. از این رو به ازای هر دستگاه هدروی ارائه شده به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانان، خطی حدود ۱۵ نفر از مادران تشکیل می شود. اما بررسی های خبرنگار اختاز نیوز نشان می دهد که بهترین شانس در این طرح فروش برای صاحبان خودروهای فرسوده محفوظ است. بر اساس اخبار منتشر شده، در این دور از فروش محصولات ایران خودرو نیز مانند دوره های گذشته ۲۰ درصد از تعداد محصولات عرضه شده در اختیار دارندگان خودروهای فرسوده قرار می گیرد. یعنی ۲۴ هزار خودرو از کیک عرضه آبی جاده به دست صاحبان خودروهای اسقاط می رسد.

طبق اعلام شرکت نزدیک به ۱۲۹ هزار نفر از مالکان خودروهای فرسوده، در این طرح فروش، صف تشکیل شده به طور میانگین برای هر خودرو حدود ۵ متقاضی دارد. اما آنچه باعث شلوغ شدن صف متقاضیان عادی به طور متوسط ​​برای هر خودرو شده است به دلیل حذف دو شرط از شرایط شرکت در این طرح فروش نسبت به طرح های قبلی است.

حذف شرط داشتن گواهینامه و همچنین امکان مشارکت آن دسته از متقاضیانی که دارای پلاک فعال هستند اما خودروی آنها بیش از پنج سال از عمر آن گذشته است، ترافیک سنگینی را در جاده تقاضای منتهی به آخرین طرح فروش ایرم خودرو ایجاد کرده است. البته این آمار نهایی نیست و بدون شک تعداد متقاضیان افزایش خواهد یافت.

باید منتظر ماند و دید چه تعداد متقاضی ثبت نام خود را نهایی می کنند و برندگان خوش شانس این طرح فروش چه کسانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا