اخبار اقتصاد ایران

تغییرات قوانین جدید ویزای استارتاپ و خوداشتغالی کانادا

مهاجرت نقشی حیاتی در رشد و پویایی اقتصاد و جوامع کانادا دارد. برای این منظور، دولت کانادا متعهد به ارائه یک سیستم مهاجرتی کارآمد و موثر است که به نفع تازه واردان و شهروندان کانادایی باشد. در راستای این تعهد، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، آقای مارک میلر، تغییرات جدیدی را در برنامه های تجاری فدرال کانادا از جمله اعلام کرد. ویزای استارت آپ کانادا برای کاهش زمان پردازش و کاهش انباشت درخواست ها رونمایی شد. این تغییرات از ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ اعمال می شود.

برنامه ویزای استارتاپ

برای تقویت برنامه ویزای استارتاپ و برای جذب بهترین کارآفرینان مبتکر اقدامات زیر انجام خواهد شد:

  • روی امیدوار کننده ترین پیشنهادها تمرکز کنید: شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته و مراکز رشد کسب‌وکار تشویق می‌شوند تا با محدود کردن تعداد درخواست‌های اقامت دائم پذیرفته شده برای هر سازمان در هر سال، روی موفق‌ترین پروژه‌ها تمرکز کنند.
  • اولویت پردازش را ارائه دهید: رسیدگی به درخواست کارآفرینانی که استارت آپ کسانی که توسط سرمایه کانادایی یا یکی از اعضای مرکز رشد کسب و کار در شبکه فناوری کانادا حمایت می شوند در اولویت هستند. این شامل برنامه های موجود و همچنین برنامه های جدید می شود.

این تغییرات برای جذب استعدادهای برتر، ایجاد فرصت های شغلی و تقویت نوآوری در سراسر کانادا طراحی شده است.

تعلیق موقت پذیرش درخواست های برنامه افراد خوداشتغال به منظور کاهش زمان انتظار

برنامه ویزای خوداشتغالی کانادا، فرصتی برای دریافت اقامت دائم برای افرادی با تجربه در هنر، فرهنگ، تفریح ​​یا ورزش فراهم می کند که می توانند به پویایی فرهنگی کانادا کمک کنند. با توجه به استقبال چشمگیر از برنامه مذکور، شاهد افزایش چشمگیر حجم درخواست ها و در نتیجه افزایش زمان رسیدگی به بیش از چهار سال بوده ایم.

با تعلیق درخواست های جدید تا پایان سال ۲۰۲۶، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) می تواند ضمن بررسی گزینه های اصلاح و حفظ یکپارچگی برنامه، به بررسی و نهایی کردن درخواست های موجود ادامه دهد. IRCC همچنین قصد دارد پذیرش در رده مشاغل تجاری فدرال را تحت برنامه سطوح چند ساله ۲۰۲۶-۲۰۲۴ افزایش دهد. این اقدامات به IRCC کمک می کند تا عقب ماندگی برنامه ها و زمان انتظار را کاهش دهد و همچنان از هجوم افراد با استعداد و خلاق برای رشد اقتصاد کانادا استقبال کند.

نیروی محرکه اقتصاد کانادا

مهاجران: نیروی محرکه اقتصاد کانادا

  • حدود یک سوم صاحبان مشاغلی که کارمندان خود را در کانادا استخدام می کنند مهاجر هستند. این امر نشان دهنده نقش حیاتی مهاجران در پویایی و رشد اقتصادی کشور خواهد بود.
  • طبق گزارش سال ۲۰۲۳ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کانادا جذاب ترین مقصد برای بنیانگذاران است. استارت آپ رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی بر اساس عوامل متعددی از جمله دسترسی به سرمایه، نرخ مالیات شرکت ها، مهارت های نیروی کار، کیفیت دانشگاه ها، کیفیت زندگی و همچنین سیاست های مهاجرتی مناسب برای کارآفرینان و خانواده هایشان است.
  • کارآفرینان خارجی واجد شرایط می توانند از طریق آن اقدام کنند برنامه ویزای استارتاپ، اقامت دائم کانادا دریافت برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید از یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (حداقل سرمایه گذاری ۲۰۰۰۰۰ دلار)، گروه سرمایه گذار فرشته (حداقل سرمایه گذاری ۷۵۰۰۰ دلار) یا مرکز رشد کسب و کار (با پذیرش در برنامه رشد خود) متعهد شده باشند.
  • حدود ۹۰۰ کارآفرین از این مسیر موفق به اخذ اقامت دائم شده اند. این امر منجر به راه اندازی بیش از ۳۰۰ استارت آپ پویا و خلاق در سراسر کانادا شده است.
  • تمامی درخواست‌های ارسال شده در مسیرهای سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سرمایه‌گذار فرشته، و همچنین برنامه‌هایی که توسط مراکز رشد کسب‌وکار حمایت می‌شوند، برای پردازش در اولویت خواهند بود.

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا: فرصتی طلایی برای کارآفرینان نوآور با ویسموندو

با به روز رسانی های جدید در برنامه ویزای استارت آپ کانادایک فرصت ایده آل برای کارآفرینان نوآور فراهم شده است. ویسموندوبا سابقه درخشان در ارائه پروژه های واقعی و نوآورانه آماده کمک به شما در این مسیر می باشد. تیم مجرب ویسموندو با آشنایی کامل با شرایط جدید در کنار شما خواهند بود تا شانس موفقیت شما در اخذ ویزا را افزایش دهند.

نکته مهم برای متقاضیان اصلی ویزای استارتاپی کانادا

همانطور که در به روز رسانی های اخیر برنامه ویزای استارتاپ ذکر شد متقاضیان اصلی طرح ها که به عنوان متقاضیان اصلی شناخته می شوند باید در زمان دریافت حمایت نامه دارای شرایط جدید باشند:

  • منابع مالی کافی: متقاضی باید ثابت کند که توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش در کانادا را دارد.
  • گواهی زبان: متقاضی باید مدرک زبان معتبر با نمره حداقل CLB 5 در هر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) ارائه دهد.

این الزامات جدید برای اطمینان از اینکه متقاضیان قادر به تامین مالی و ارائه خدمات به زبان انگلیسی در کانادا هستند، وجود دارد.

از مزایای این تغییرات می توان به کاهش زمان پردازش و تمرکز بیشتر بر استارت آپ های واجد شرایط اشاره کرد که نویدبخش آینده ای روشن برای کارآفرینان در کانادا است. برنامه راه اندازی ویزا هنوز به عنوان یکی از مسیرهای اصلی اخذ اقامت دائم کانادا معلق خواهد ماند برنامه خوداشتغالی تا سال ۲۰۲۶ ظرفیت بیشتری به این برنامه اختصاص خواهد یافت. امروز با ویسموندو تماس بگیرید و از فرصت های طلایی خود در کانادا مطلع شوید.

سایت اینترنتی:

آدرس ایمیل: info@vismondo.org

شماره های تماس: ۰۲۱۸۸۶۰۰۸۸۶- ۰۹۱۲۸۴۰۴۲۴۹- ۰۹۱۲۸۴۰۴۲۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا