اخبار اقتصاد ایران

تغییرات مهم از وام فرزندآوری دولت جدید برای زوج های جوان در ۲۱ مرداد

محمد نادعلی روز پنجشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: با سیاست های بانک مرکزی در الحاق ۲ بانک قرض الحسنه جدید و تخصیص منابع جاری، یک سوم وام های فرزندآوری را کاهش می دهیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که به زوجین داده می شود منابع جدید است و موجودی تسهیلات نیست، توانایی بانک ها در پرداخت وام را بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه منابع جاری را در پرداخت تسهیلات لحاظ کرده ایم، گفت: این منابع بستگی به توان بانک ها دارد.

وی ادامه داد: در پایان سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع به بانک ها تزریق کردیم تا صف های وام ازدواج و فرزندآوری را کاهش دهیم.

نادعلی با اشاره به سیاست های تشویقی بانک ها برای کاهش صف های وام ازدواج و فرزندآوری گفت: هفته آینده جلسه ای با بانک های عامل برگزار می کنیم و بانک ها را تشویق می کنیم که این نوع تسهیلات را با مشوق ها به متقاضیانی که می خواهند پرداخت کنند. در صف انتظار قبول با تکمیل کیس و شرایط ضمانت.

وی با بیان اینکه زمانی که بانک ها تعداد متقاضیان بیشتری را ثبت نام کنند، کاهش صف انتظار تسریع می شود، اظهار کرد: بررسی چند سال اخیر نشان داد که در ابتدا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام داریم. از هر سال همچنین افزایش می یابد زیرا متقاضیان انتظار دارند مبلغ وام ازدواج در اسفند افزایش یابد، بنابراین از ثبت نام انصراف داده و سال بعد مجددا ثبت نام می کنند.

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با اشاره به به روز رسانی وام ازدواج گفت: متقاضیان از سال ۱۳۹۸ مشمول دریافت وام ازدواج می شوند که باید به روز شود تا افرادی که به زودی ازدواج می کنند بتوانند وام دریافت کنند.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از ابتدای امسال تا ۲۵ مردادماه ۱۷۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج ۵۷.۵ همات پرداخت شده است که متقاضیان این تسهیلات در انتظار دریافت ۹۷ همات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا