اخبار اقتصاد ایران

تغییرات پرداخت یارانه نقدی در دولت پزشکیان برای سه دهک اول

طبق یکسری تغییراتی که در زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ از روزهای ۲۵ و ۳۰ به حساب سرپرستان خانوار دهک های ۱ تا ۳ کل کشور واریز می شود. هر ماه بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. . برای بسیاری از افراد این یارانه مبلغ مهمی است که در زندگی روی آن حساب می کنند.

یارانه نقدی تیر ۱۴۰۳ در ۲۵ و ۳۰ تیرماه واریز می شود. اعشار اول تا سوم در ۲۵ ام. تیر و اعشار چهارم تا نهم در ۳۰ ام تیر یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

نحوه ورود به سایت hemayat.mcls.gov.ir با کد ملی

دهک های اول تا سوم میزان یارانه ۴۰۰ هزار تومان است

میزان یارانه تعیین شده برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

متقاضیان برای دریافت یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۳ باید دارای شرایط زیر باشند:

– ثبت نام در سامانه یارانه: افرادی که در سال های گذشته برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

اطلاعات به روز: اطلاعات خانوار باید در سامانه یارانه به روز باشد. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات باید به سامانه «hemayat.mcls.gov.ir» مراجعه و تغییرات لازم را انجام دهید.

– نداشتن سایر یارانه ها: افرادی که سایر یارانه های نقدی دریافت می کنند یا مشمول طرح های حمایتی ویژه دولت می شوند، ممکن است مشمول یارانه نقدی تیرماه نشوند.

برخی اخبار حاکی از آن است که میزان یارانه نقدی ممکن است در آینده نزدیک افزایش یابد، اما برای تیرماه ۱۴۰۳ میزان فعلی ثابت است.

در صورتی که سرپرستان خانوار از فرم الکترونیکی استفاده نکرده باشند، کل مبلغ یارانه نقدی برای آنها قابل برداشت است. در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

داوود منظور در نشست خبری مشترک با اعضای دولت سیزدهم با بیان اینکه رشد درآمدهای پایدار مانند مالیات، گمرک و … از ۴۵ درصد در سال ۹۹ به ۶۲ درصد در سال ۱۴۰۳ رسیده است، اظهار داشت: بودجه مصوب و اجرای بودجه اتکای آن به منابع پایدار را افزایش می دهد که در نظارت بر مالیات دهندگان و درآمدهای گمرکی منعکس می شود. سهم مالیات در بودجه سال ۱۳۹۸ حدود ۶۹ درصد بوده که در سال ۱۴۰۳ به ۷۶ درصد افزایش یافته است. در واقع جمع آوری مالیات از تورم فراتر رفته است.

یارانه نقدی این افراد افزایش می یابد

اطلاعات خانوار باید در سامانه یارانه به روز شود. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات باید به سامانه «hemayat.mcls.gov.ir» مراجعه و تغییرات لازم را انجام دهید.

افرادی که سایر یارانه های نقدی دریافت می کنند یا مشمول طرح های حمایتی ویژه از سوی دولت هستند، نمی توانند مشمول یارانه نقدی تیرماه شوند. تا زمانی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، می توان کل مبلغ یارانه نقدی را برای آنها برداشت کرد. در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. داوود منظور همچنین در نشست خبری مشترک با اعضای دولت سیزدهم اظهار داشت: رشد درآمدهای پایدار از جمله مالیات، گمرک و … از ۴۵ درصد در سال ۹۹ به ۶۲ درصد در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم طی سه سال گذشته توانست اتکای خود را به منابع پایدار در بودجه مصوب و اجرای بودجه افزایش دهد که این امر در نظارت بر مودیان و درآمدهای گمرکی نمود پیدا می کند. سهم مالیات در بودجه سال ۱۳۹۸ حدود ۶۹ درصد بوده که در سال ۱۴۰۳ به ۷۶ درصد افزایش یافته است. در واقع جمع آوری مالیات از تورم فراتر رفته است.

طبق یکسری تغییراتی که در زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شده است، یارانه مرحله ۱۶۰ از روزهای ۲۵ و ۳۰ به حساب سرپرستان خانوار دهک های ۱ تا ۳ کل کشور واریز می شود. هر ماه بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. . برای بسیاری از مردم، این یارانه مبلغ مهمی است که برای زندگی خود روی آن حساب می کنند.

جزئیات طرح یارانه ویژه مادران باردار «یسنا» + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان در سراسر کشور اجرا شد و در فاز جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می‌رسید. در این طرح گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد تا دولت بسته بزرگی را در این زمینه تدوین کند. امنیت غذایی و یکی از بخشهای مهم آن حمایت از مادران شیرده است. و فرزندان زیر دو سال داشته باشند.

این طرح دو یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم درآمد اجرا شده است و در مرحله اول این طرح ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف شدند. .

طرح یسنا در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون خانواده و جوانان در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به صورت آزمایشی (آزمایشی) اجرا شده است. حفاظت.

در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آنها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شدند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از مشمولیت یا عدم مشمولیت خود می توانند به اپلیکیشن «شام» مراجعه کرده و پس از درج کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته و مادران مشمول طرح یسنا می توانند از بسته های حمایتی پیش بینی شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، حبوبات، آجیل است، انتخاب کنند. ، میوه و سبزیجات و بسته های بهداشتی شامل پوشک. ، شامپو، صابون و مواد شوینده بهداشتی کودکان و مادران برای خرید رایگان حدود ۶۰۰ هزار تومان.

طرح یسنا به صورت پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویار احمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و همچنان ادامه دارد.

طرح یسنا که با پوشش مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز شد، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی بیشتر مادران و نوزادان تامین شود. ; وزیر رفاه در این خصوص گفت: اعتبار خرید بسته های غذایی و بهداشتی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای نوزاد در سه دهک اول درآمدی در تمامی استان های کشور در نظر گرفته شده است و مشمولان این طرح می توانند خرید کنید این طرح برای مادران دارای شیرخوار است. کودکان زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که حدود یک میلیون (۹۳۵۷۲۴) نفر جمعیت دارند در تمامی استان های کشور اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا