فناوری

تغییر در دست‌خط افراد می‌تواند نشانه‌ای از پارکینسون باشد

میر شهرام صفری در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت گفت: طبق تحقیقات انجام شده تغییرات جزئی در دست خط افراد می تواند اولین نشانه بیماری پارکینسون باشد. اغلب، بیماران پارکینسون متوجه می شوند که دست خط آنها کوچکتر و فشرده تر شده است و ممکن است نوشتن برای مدت طولانی برای آنها دشوارتر باشد. .

وی با بیان اینکه تغییرات ناشی از شروع سفتی عضلات دست و انگشتان ناشی از پارکینسون است، افزود: سفتی اندام ها و مشکل در ایستادن یا راه رفتن نیز از دیگر علائم این بیماری است.

این فیزیولوژیست عصبی وی با اشاره به جزئیات تحقیقات انجام شده بر روی دستخط افراد مبتلا به پارکینسون، تصریح کرد: نتایج تحقیقات روی ۴۰ فرد بزرگسال نشان داد که نیمی از آنها در مرحله پارکینسون هستند.

صفری ادامه داد: از این افراد خواسته شد نام و نام خانوادگی خود را بنویسند و آدرسی را کپی کنند و در نتیجه با تجزیه و تحلیل کامپیوتری دستخط آنها با ۹۷.۵ درصد دقت مشخص شد که چند نفر از افراد مورد مطالعه به بیماری پارکینسون مبتلا بوده اند. . . هستند.

وی تصریح کرد: این تحقیق و یافته بسیار حائز اهمیت است، در واقع زمانی که بیمار قلم را در هوا نگه می دارد، ذهن او برای اقدام بعدی خود در فرآیند نوشتن برنامه ریزی می کند و نیاز به زمان بیشتر برای این امر نشان دهنده کاهش توانایی آن است. یک شخص را بشناسد

این فیزیولوژیست عصبی وی با بیان اینکه تغییرات در دستخط افراد سال ها قبل از تشخیص بالینی بیماری رخ می دهد، بنابراین می تواند نشانه اولیه نزدیک شدن به بیماری باشد، خاطرنشان کرد: در واقع شناسایی تغییرات در دست خط افراد می تواند منجر به تشخیص زودهنگام بیماری شود. و مداخله در یک لحظه حساس عصبی شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا