ترندهای روز

تغییر رنگ چشم در عرض نیم ساعت!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چگونه رنگ چشم را در مدت زمان کوتاه‌تری از آنچه فکر می‌کنید تغییر دهید. قطعا برای شمایی که دوست دارید چشم های زیباتر و جذاب تری داشته باشید جذاب خواهد بود.

تصاویری که اخیرا در فضای مجازی زیاد می بینیم به روشی اشاره دارد که برای تغییر رنگ چشم از قهوه ای به آبی یا رنگ های دیگر استفاده می شود. روشی بحث برانگیز که قطعاً مانند جراحی زیبایی عوارض و خطراتی دارد. در این قسمت از نمناک توضیح مختصری در مورد این روش زیبایی چشم و تغییر رنگ چشم خواهیم داشت.

تغییر رنگ چشم در عرض نیم ساعت!

تغییر رنگ چشم با تاتو قرنیه

خالکوبی قرنیه (KERATOPIGMENTATION) روشی در زمینه چشم پزشکی است که برای رفع مشکلات مختلف مانند اسکار، ادم، لکه های قرنیه، انیدریا (فقدان کامل یا جزئی عنبیه) و وجود مردمک های متعدد در چشم استفاده می شود. این روش اغلب برای بهبود کیفیت بینایی چشم استفاده می شود. برای مثال در درمان گلوکوم می توان از خالکوبی قرنیه استفاده کرد. در این روش ابتدا محیط عنبیه را با استفاده از لیزر سوراخ می کنند و سپس قرنیه را در ناحیه سوراخ شده تاتو می کنند.

همچنین از خالکوبی قرنیه به عنوان راهی برای رفع تیرگی حاد قرنیه استفاده می شود. علاوه بر این مصارف پزشکی می توان از این روش برای جایگزینی رنگ قرنیه و زیبایی چشم نیز استفاده کرد.

از طریق خالکوبی قرنیه، مشکلات ظاهری چشم ناشی از عوامل مختلف مانند جای زخم یا تورم تا حد زیادی برطرف می شود و چشم به حالت طبیعی و جذاب باز می گردد. این روش نه تنها به بهبود کیفیت بینایی کمک می کند، بلکه به افراد نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری می دهد، به خصوص در مواردی که اختلالات قرنیه باعث ظاهر نامطلوب شده است.

در برخی منابع مدت زمان این نوع جراحی تغییر رنگ چشم ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ذکر شده است که باز هم باید بگوییم تنها فردی که می تواند تمام جزئیات مربوط به این عمل را به درستی تایید کند جراح چشم است و بس. .

عوارض تغییر رنگ چشم با تاتو قرنیه

البته این روش فقط توسط چشم پزشک و جراح انجام می شود اما با این وجود عوارضی دارد که باید بدانید. خالکوبی قرنیه ممکن است عوارضی داشته باشد که معمولاً در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل یا اشتباهات پزشکی رخ می دهد. برخی از عوارض رایج خالکوبی قرنیه عبارتند از:

عفونت قرنیه

این یکی از عوارض جدی خالکوبی قرنیه است و ممکن است باعث کاهش دید و درد شدید در چشم شود. علائمی مانند قرمزی، تورم و ترشحات چشم ممکن است ظاهر شود.

التهاب

خالکوبی قرنیه ممکن است منجر به التهاب قرنیه شود که با درد، تورم و حساسیت به نور همراه است.

درد

پس از خالکوبی قرنیه، درد ممکن است برای چند روز غالب شود. این درد معمولا با مصرف مسکن ها کاهش می یابد.

در برخی موارد نادر، کره چشم ممکن است به طور ناخواسته به اتاقک قدامی نفوذ کند که نیاز به مداخله جراحی فوری دارد.

آمارها نشان می دهد که حدود ۱۲.۸ درصد از افرادی که خالکوبی قرنیه دارند، دچار عوارض می شوند. این عوارض می تواند شامل حساسیت به نور، تغییر رنگ و نئوواسکولاریزاسیون باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، رعایت دقیق مراقبت های بعد از عمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا