اخبار اقتصاد ایران

تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد | یک روز محدودیت برق برای شرکهای صنعتی

وزیر نیرو به مدیریت مصرف برق در بخش اداری پرداخت و گفت: مهمترین برنامه وزارت نیرو در این زمینه ساعت کاری ادارات است که بر اساس مصوبه هیات دولت از ساعت ۱۵ خرداد ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ خواهد بود.

ایران تحلیل ˈعلی اکبر محرابیانˈ در گفت و گو با خبرنگار ۱۴:۰۰، گفت: با گرم شدن هوا مصرف انرژی به سرعت در حال رشد است به طوری که در هفته گذشته بیش از ۶۰۰ مگاوات به برق کشور اضافه شد. مصرف.” و در هفته آینده و در آینده هزاران مگاوات به میزان مصرف برق اضافه خواهد شد.
وزیر نیرو در این زمینه افزود: برای مدیریت این شرایط دو برنامه مهم از ابتدا در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که توسعه نیروگاه ها جزو برنامه اول محسوب می شود. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است و بیش از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت است که نیمی از آن نیروگاه حرارتی و نیمی دیگر انرژی تجدیدپذیر است. نیروگاه ها (عمدتا نیروگاه های خورشیدی و گاهی نیروگاه های بادی). تشکیل می دهد.
وی مدیریت مصرف را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: طی برنامه هایی که در ادارات مختلف نوشته می شود، مدیریت مصرف به گونه ای است که با رعایت ساعات اوج مصرف حداکثر انرژی دریافت شود.
محرابیان با بیان اینکه صنایع کوچک و کارگاهی حدود ۹۰ درصد صنایع را شامل می شود، گفت: هیچ محدودیتی برای این صنایع در زمینه تامین برق وجود ندارد و به راحتی می توانند از برق استفاده کرده و محصولات خود را تولید کنند. نکته اینجاست که میزان اشتغال در این صنایع بسیار قابل توجه است.
وزیر نیرو یادآور شد: صنایع متوسط ​​که عمدتاً صنایع مستقر در شهرک های صنعتی هستند. برای این نوع صنایع فقط روزهای تعطیل محدودیت دارند و می توانند در ۶ روز هفته به صورت شبانه روزی تولید کنند و در این ایام محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی در این زمینه تصریح کرد: اما حدود ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که عمدتاً صنایع فولاد، مس، آلومینیوم و سیمان را تشکیل می دهند و برای این صنایع در ساعات پیک و در غیر پیک مصرف آنها کاهش می یابد. ساعت ها. انرژی بیشتری بگیرید و برنامه های تولید خود را اجرا کنید.
محرابیان یادآور شد: در زمستان سال گذشته و در دو ماهه نخست امسال مصرف برق صنایع بزرگ کشور ۱۵ درصد افزایش یافت. این صنایع با استفاده از ظرفیت برق بدون محدودیت تولید خود را افزایش دادند و خود را برای شرایط پیش رو آماده کردند.
وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به مدیریت مصرف برق در بخش اداری پرداخت و گفت: مهمترین برنامه وزارت نیرو در این زمینه ساعت کاری ادارات است که با توجه به مصوبه هیئت دولت از ۱۵ خرداد ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ خواهد بود و به این ترتیب مدیریت مصرف انجام می شود البته علاوه بر آن در هزینه های سرمایشی نیز باید مد نظر قرار گیرد و دمای محیط روی یک تنظیم شود. دمای راحت ۲۴ درجه
وی همچنین به برنامه ریزی های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف در بخش داخلی اشاره و تصریح کرد: دو سال است که سابقه صرفه جویی در انعام داشته ایم و مردم با این ظرفیت همکاری بسیار خوبی داشتند به طوری که در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از مشترکان خانگی استفاده کردند. ظرفیت. به عنوان پاداش پس انداز، هزینه های خود را کاهش دادند.
به گفته محرابیان؛ این تجربه باعث شد تا امسال نیز برنامه های قبلی گسترش یابد.
وزیر نیرو در این خصوص افزود: بر این اساس قبوض برق مشترکان خانگی که اقدام به کاهش مصرف خود می کنند شامل تخفیف و حتی ممکن است رایگان باشد. این ظرفیت و امکان مشارکت مشترکین در این طرح است.
وی افزود: همچنین کمپین «با انرژی» از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه قرار گرفته است; افرادی که در مصرف برق صرفه جویی می کنند در قرعه کشی جوایز مختلفی از جمله کالاهای خانگی، بسته های اینترنتی، دوچرخه، لوازم الکترونیکی و ۱۰۰ دستگاه خودرو برنده خواهند شد.
محرابیان گفت: روش های مختلفی برای مشارکت مردم در این کمپین در نظر گرفته شده است که برای همه افراد پیامک این کمپین ارسال می شود. این تبلیغات ۳۶۰ درجه می باشد، یعنی تبلیغات در محیط، فضای مجازی، سطح شهر و رسانه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا