فناوری

تغییر سیاست‌های تلگرام پس از دستگیری دورف: محتوای غیرقانونی در چت خصوصی را هم می‌توان گزارش کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: تقریبا دو هفته پیش پاول دورف، مدیرعامل تلگرام به اتهام مشارکت در فعالیت های مجرمانه در این پیام رسان در فرانسه دستگیر شد. اکنون تلگرام با به‌روزرسانی صفحه پرسش‌های متداول، بخش محافظت از چت‌های خصوصی را در برابر درخواست‌های تعدیل محتوا حذف کرده است و اکنون امکان گزارش چت‌های خصوصی به مدیران محتوا وجود دارد.

تلگرام که نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، به دلیل نظارت کمی بر رفتار کاربرانش مشهور است. اما به نظر می رسد پس از دستگیری دورف باید منتظر تغییراتی در سیاست های این پیام رسان باشیم. در همین راستا تلگرام سیاست تعدیل محتوا را تغییر داده است.

امکان ریپورت پیام خصوصی تلگرام

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قسمت مربوط به حفاظت از چت های خصوصی و گروهی از صفحه پرسش و پاسخ تلگرام حذف شده است. به جای این بخش، می‌گوید که همه برنامه‌های تلگرام دارای دکمه «گزارش» هستند که به شما امکان می‌دهد محتوای غیرقانونی را به مدیران محتوا گزارش دهید. علاوه بر این، تلگرام یک آدرس ایمیل برای درخواست حذف خودکار پیام ها در اختیار کاربران قرار داده و به آنها گفته است که لینک پیام را در درخواست های خود قرار دهند.

در حال حاضر مشخص نیست این تغییر سیاست چه تاثیری بر پاسخ تلگرام به درخواست های دولت خواهد داشت. پیش از این نیز تلگرام در مواردی به دستور دادگاه عمل کرده و بخشی از اطلاعات کاربران خود را ارائه کرده بود.

همانطور که گفتیم این تغییر سیاست پس از دستگیری دورف در فرانسه صورت می گیرد. در حال حاضر مدیر عامل تلگرام با وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد است. دورف شب گذشته در واکنش به بازداشت خود در فرانسه پستی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد. دورف با انتقاد از دستگیری خود گفت که رویکرد فرانسه درست نیست.

استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای دریافت اتهام از مدیر عامل یک پلتفرم برای جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث، رویکرد اشتباهی است.

در نهایت باید منتظر ماند و دید آیا تلگرام تغییر دیگری در سیاست های خود ایجاد می کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا