اخبار اقتصاد ایران

تغییر شدید قیمت‌ها در بازار/ سکه ۲.۱ میلیون تومان و طلا ۲۱۴ هزار تومان ارزان شد :: افق میهن

در حالی که در چند هفته اخیر بازار سکه و طلا روند صعودی به خود گرفته و شاهد رکودهای پی در پی بودیم، اما امروز در پی حملات ناموفق رژیم صهیونیستی و با توجه به عرضه یک میلیون سکه توسط بانک مرکزی (نخستین) حراج روز شنبه) قیمت سکه و طلا در بازار روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

به گزارش افق میهن، تحلیل روند بازار سکه و طلای کشور از آغاز معاملات رسمی بازار در نخستین روز هفته جاری و پس از حمله نافرجام رژیم صهیونیستی نشان می دهد که سکه و طلا از قیمت مناسب دوری کرده اند. مسیر صعودی که طی چند هفته گذشته طی کرده بود و روند نزولی خوبی را آغاز کرده است. به طوری که اولین نرخ رسمی معاملات امروز (۱۱ صبح) نشان می دهد که سکه نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته در روز پنجشنبه بیش از دو میلیون تومان و هر گرم طلا بیش از ۲۱۰ هزار تومان ارزان شده است.

این در حالی است که با توجه به تعطیلی امروز بازارهای جهانی، قیمت جهانی اونس طلا ثابت مانده و نسبت به آخرین نرخ روز گذشته تغییری نکرده است.

طی هفته گذشته قیمت سکه و طلای داخلی تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا، نوسانات نرخ ارز و افزایش جزئی تقاضای شکل گرفته در بازار، رشد قابل توجهی را ثبت کرد. به گونه ای که برای قیمت جدید طلای جهانی، ارز، طلای داخلی، سکه و حتی حباب سکه، اصطلاح رکود شکن مطرح شد.

اما همزمان با بازگشایی بازار از امروز و آغاز اولین معاملات هفته، تحلیل بازار نشان می دهد که بازار روند نزولی خوبی را در پیش گرفته است.

علاوه بر عرضه یک میلیون سکه که امروز توسط بانک مرکزی انجام می شود، شکست رژیم ناکام صهیونیستی باعث این کاهش در بازارهای داخلی شده است.

سکه ۲.۱ میلیون تومان و طلا ۲۱۴ هزار تومان ارزان شد

بررسی بازار امروز صبح (شنبه ۵ آبان ماه) و مقایسه آن با آخرین معاملات هفته گذشته (پنجشنبه سوم). آبان ماه) نشان می دهد سکه طرح جدید با دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش از ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم نیز با ۱.۱ میلیون تومان کاهش از ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار این است که هر مثقال طلای ذوب شده که بیشترین تاثیر را به دلیل افزایش قیمت جهانی و افزایش نرخ ارز تجربه کرد، امروز به ازای هر مثقال طلا ۹۲۶ هزار تومان کاهش یافت. به ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار. روز تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به آخرین معاملات طلا در بازار هفته گذشته حدود ۲۱۴ هزار تومان کاهش داشته است، هر گرم چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی هر اونس طلا همچنان در ۲۷۳۸ دلار ثابت است.

لازم به ذکر است با توجه به ادامه روند نزولی بازار، اطلاعات بیشتر و قیمت آخرین معاملات در پایان امروز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا