اخبار اقتصاد ایران

تغییر فرمول حقوق بازنشستگان | روش پلکانی معکوس حذف می شود؟

رئیس اتحادیه عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی محاسبه می شود. یعنی حقوق ۲۴ ماه پرداخت بیمه پایان خدمت بر ۲۴ تقسیم می شود که به آن حقوق متوسط ​​می گویند. بر اساس مصوبه تناسب، مستمری پرداخت کنندگان بیمه این صندوق تا ۹۰ درصد معادل حقوق کارمند افزایش می یابد.

عباسعلی سلطانی نیا در رابطه با تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و انتقاد از نحوه تعیین درصد حقوق مستمری بگیران به روش پلکانی معکوس گفت: روال معمول باید به این صورت باشد که فردی که پرداختی بیمه بیشتری دارد حقوق بیشتری دریافت کند. اما روش پلکانی معکوس سال به سال حقوق بازنشستگان سایر مقاطع را کاهش داده است و این روش بسیار ناعادلانه است.

وی افزود: مجموع مواردی که گفتم باعث شد مستمری بازنشستگان نیاز به تعدیل داشته باشد، اما لایحه تعدیل مستمری بگیران تامین اجتماعی از آنجایی که با لایحه همسان سازی مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​شبیه سازی شده مشکلاتی دارد.

سلطانیکیا تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی به طور میانگین محاسبه می شود. یعنی حقوق ۲۴ ماه پرداخت بیمه پایان خدمت بر ۲۴ تقسیم می شود که به آن حقوق متوسط ​​می گویند. تا این لحظه با صندوق کشور شریک بوده ایم. بر اساس مصوبه تناسب، مستمری پرداخت کنندگان بیمه این صندوق تا ۹۰ درصد معادل حقوق کارمند افزایش می یابد.

وی بیان کرد: تصویب فرمول ۹۰ درصدی مستمری بگیران صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی اشتباه است; زیرا حقوق مستمری بگیران صندوق ملی در یک مرحله به میزان ۹۰ درصد کارمند معادل معادل ۹۰ درصد حقوق سال آخر به کارگیری فرد بازنشسته تعیین می شود.

سلطانی کیا تصریح کرد: راه حل این است که عبارت «۹۰ درصد» از سطر آخر مصوبه حذف و برای بازنشستگان تأمین اجتماعی عبارت «برابر» جایگزین شود.

اخبار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا