اخبار اقتصاد ایران

تغییر فیش حقوق بازنشستگان از مرداد

صندوق های بازنشستگی موظفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به تعدیل مستمری اعضای صندوق خود در حدود اعتبارات مصوب اقدام کنند.

رئیس نهاد ریاست جمهوری آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

محمد مخبر آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد، بر اساس این ابلاغیه، صندوق های بازنشستگی موظفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به تناسب حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود و در حدود اعتبارات مصوب با رعایت این موارد اقدام کنند. مقررات و سایر قوانین و مقررات مربوط. .

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً برای اجرای تناسب حقوق مستمری بگیران لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار مربوط به آن هزینه خواهد شد. در قوانین بودجه سالهای آینده

کلیه بیمه شدگانی که طبق ضوابط و مقررات صندوق بازنشستگی مربوطه تا پایان سال ۱۴۰۲ واجد شرایط دریافت مستمری بوده اند مشمول تناسب موضوع این آیین نامه در سال ۱۴۰۳ می باشند.

روش جدید محاسبه حقوق بازنشستگان اعلام شد

هر ساله محاسبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ماه و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران است

هر ساله محاسبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ماهانه و با توجه به افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش می یابد.

تاریخ واریز حقوق مستمری بگیران کشوری بانک صادرات در تیرماه ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم را تغییر داده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت موظف به تسویه بدهی» حذف شده است. وی چه جایگزینی برای این پرونده دارد، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی داشته است; در مجلس متأسفانه چنین چیزی که شما می گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و به تیمی از نمایندگان مجلس مأموریت داده شد چون قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در خصوص اینکه آیا لایحه دیگری داده می شود، چون رئیس مجلس گفته است لایحه دیگری باید داده شود، گفت: خیر; توجه داشته باشید با پیگیری ها و اخباری که بنده دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و اصلاحات را انجام دهند.

جزئیات جدید معوقات بازنشستگان

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات انباشته است که قطعا پیگیری خواهیم کرد. دولت مصمم به پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی است. واقعیت این است که در سال های گذشته دولت محترمانه با این موضوع برخورد کرد و تقریباً ۲۲۰ بار برای تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی داشتیم و سایر صندوق ها نیز قسمت قابل توجهی از مطالب خود را به همین ترتیب دریافت کردند. اما همیشه از نظر اجرای مصوباتی که در بودجه سنواتی پیش بینی شده است دوباره برای صندوق ها تکلیف ایجاد می کنند و دولت باید سالانه مطالبات صندوق ها را پرداخت کند در غیر این صورت صندوق ها دچار مشکل می شوند.

مرتضوی با بیان اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی با ابلاغ قانون اجرا می شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه آورده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود، قطعا یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. از تاریخ اجرای قانون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا