اخبار اقتصاد ایران

تفاهم‌نامه مشترک ساخت مسکن برای فرهنگیان در ۱۸ استان منعقد شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان به میزان حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر ارزش افزوده خبر داد. زمین های وزارت آموزش و پرورش

ایران تحلیل، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: خواسته دولت و وزرای راه، شهرسازی و آموزش و پرورش انجام وظیفه مهمی برای تامین مسکن فرهنگیان بود. و این موضوع در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است. است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن، برنامه ای برای تامین مسکن همه آحاد کشور در دستور کار دارد، گفت: فرهنگ کاران یکی از اقشاری ​​هستند که توجه ویژه به وزارت راه و شهرسازی و برای حل مشکل مسکن این صنف شریف، احساس مسئولیت مضاعف می کنیم.

ملکی اعلام کرد: در جلسه امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش مقرر شد مدیران آموزش و پرورش ۱۸ استان زمین خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان خود ارائه دهند تا برای فرهنگیان مسکن ساخته شود. با اولویتی که آموزش و پرورش به ما داده است. .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه اجرای این تفاهم نامه باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، تصریح کرد: مدیران ادارات آموزش و پرورش و ادارات کل راه و شهرسازی هر استان باید روند اجرای این تفاهم نامه را انجام دهند. تغییر و تبدیل زمین های آموزش و پرورش در سریع ترین زمان ممکن. و پس از آن فرآیند تغییر کاربری انجام می شود تا زمین در اختیار طرح ساخت مسکن فرهنگیان قرار گیرد.

وی بیان کرد: به طور کلی سه روش برای اجرای پروژه ها وجود دارد که در این روش ها اختیارات چگونگی ساخت را به آموزش و پرورش می دهیم; اولین روش ساخت به صورت گروه های ساختمانی توسط خود مربیان می باشد. روش دوم استفاده از تعاونی های معروف فرهنگیان و روش سوم استفاده از دلال برای ساخت واحدها است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون ۴۰ هزار هکتار زمین تامین و بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران اختصاص یافته است. همچنین با ارائه ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی موافقت کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از تبدیل زمین ها، عملیات اجرایی پروژه های مسکن فرهنگیان طی مراسمی آغاز شود.

تامین مسکن معلمان ضامن آینده کشور

وزیر آموزش و پرورش همچنین جلسه امروز را نقطه عطفی در اجرای قانون جهش تولید مسکن دانست و گفت: پیگیری های زیادی برای انعقاد این تفاهم نامه انجام شد چرا که تامین مسکن فرهنگیان فضیلتی مضاعف است.

«رضامراد صحرایی» تامین معیشت فرهنگیان را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: رسیدگی به معیشت معلمان باعث می شود این قشر با آسودگی خاطر به وظایف خود عمل کنند.

وی صیانت از معلمان را وظیفه جامعه دانست و افزود: معلمان در جامعه نقش اقتدار دارند و گرانبهاترین امانت هر خانواده که دانش آموزان هستند در اختیار این قشر است.

وزیر آموزش و پرورش تامین مسکن معلمان را ضامن آینده کشور دانست و ادامه داد: این دولت یک بن بست است و بن بست تامین زمین موضوع مسکن در کشور بود که با تلاش ها شکسته شد. وزارت راه و شهرسازی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا