تفاهمنامه همکاری سندیکای بیمهگران و مرکز داوری اتاق بازرگانی منعقد شد
به گزارش افق میهن بیمه مرکزی، «پرویز خسروشاهی» در این مراسم با بیان اینکه یکی از رویکردهای بیمه مرکزی استفاده هر چه بیشتر از تخصص، توان و توان واحدهای صنفی در امور نظارتی است، گفت: در این راه بیمه مرکزی می تواند سیاست گذاری را تحت تأثیر قرار داده و نظارت کلان را متمرکز می کند.
وی افزود: در فعالیتهای اقتصادی دو نوع هزینههای «مستقیم» و «هزینههای معاملاتی» وجود دارد. معمولاً از طرق مختلف تلاش می شود تا هزینه های مبادله را کاهش دهند. نمونه هایی از این ابزارها عبارتند از اوراق بهادار، قراردادهای رسمی و ثبت.
خسروشاهی با بیان اینکه نهاد داوری یکی دیگر از این ابزارهاست، تصریح کرد: اگر این ابزارها اختراع نمی شد، رشدی که اقتصاد جهانی در دوره جدید تجربه کرده است، محقق نمی شد.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: نهاد داوری اگر ساختاری منسجم، کارآمد و قابل اعتماد داشته باشد، تاثیر بسزایی در بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.
خسروشاهی در بخشی دیگر از سخنان خود با تشکر از ایجاد نهاد حل اختلاف بیمه ای گفت: بهتر است بازیگران مختلف صنعت بیمه در مدیریت این نهاد مشارکت داشته باشند.
همچنین «محسن پورکیانی» دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه نهادسازی یکی از اهداف سندیکاها است، گفت: در این زمینه ساختاری سازمان یافته برای حل و فصل اختلافات بین بیمه گذاران و بیمه گران، بیمه گذاران وجود دارد. و نمایندگان و شرکت های بیمه ضروری بودند.
در این نشست، دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز داوری اتاق بازرگانی گفت: این مرکز اولین و تخصصی ترین مرکز داوری است که بر این اساس تاسیس شده است. با قانون و با دقت و تمرکز بالا به مهمترین پرونده ها در ابعاد ملی و منطقه ای رسیدگی می کند.
علی ابریشمی با اشاره به «توسعه و ارتقای داوری» و «ارائه خدمات کارآمد» به عنوان دو هدف اصلی مرکز گفت: مبنای داوری توافق طرفین است و امیدواریم امضای این تفاهم نامه و اجرایی شود. مفاد آن به دست خواهد آمد تاثیر مثبتی بر سرعت، هزینه، زمان اجرا و اعتماد بین دو طرف خواهد داشت.
لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره کنسرسیوم برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک بین کنسرسیوم بیمه گران ایران و مرکز داوری اتاق بازرگانی منعقد و مبادله شد.