خودرو

تفاوت تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۷ پرو در چیست؟/ نگاهی به خودرو تیگو ۷ پروکس


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، تیگو ۷ پرومکس از طراحی مدرن تر، امکانات رفاهی بیشتر و در برخی از انواع موتور قدرتمندتر نسبت به مدل پایه یعنی تیگو ۷ پرو برخوردار است و مدل کاملتر و مجهزتر این خانواده به حساب می آید.

هر دو ماشین تیگو ۷ پرومکس و Pro از یک پلت فرم مشترک استفاده می کنند، اما تیگو ۷ پرومکس با تغییرات ظاهری و اضافه شدن برخی آپشن ها ظاهری اسپرت و راحتی بیشتری دارد.

تیگو ۷ پرو در سال ۱۴۰۰ توسط فونیکس به بازار خودرو معرفی شد تا موفقیت تیگو ۷ برای این شرکت تکرار شود که با تغییرات و آپشن های جدید این کار را انجام داد.

فینیکس در اینجا نیز به صورت رسمی نسخه چهار چرخ متحرک تیگو ۷ پرو را معرفی کرد که اگرچه از نظر ظاهری تغییر خاصی نسبت به تیگو ۷ پرو ندارد اما از نظر مشخصات فنی و طراحی داخلی نمایانگر ما در مقابل است. از یک ماشین متفاوت این خودرو از C توربو و گیربکس ۹ سرعته CVT استفاده می کند که به خودرو ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور می دهد، اما موتور تیگو ۷ پرو مکس می تواند در اکسل سری اول و در مرحله انتقال بیشتر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. به چهار چرخ خودرو یعنی قدرت بیشتری نسبت به تیگو ۷ پرو ۱۵۶ اسب بخاری با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر به چرخ های خودرو منتقل می کند.

طراحی بیرونی و نمای بدنه تیگو ۷ پرو مکس

با توجه به تفاوت تمامی سپرها و جلوپنجره های نسخه پرو مکس با مدل اصلی؛ مدل جدیدتر را می‌توان به عنوان یک لیفت صورت سخت‌کوش توصیف کرد که از ترفندهای ساده‌ای برای جذاب‌تر کردن آن استفاده می‌کند.

طراحان خودرو نه تنها پوسته های سبک جدیدی را برای تیگو ۷ پرو مکس ارائه کرده اند. بلکه با استفاده از عناصر کرومی براق در لبه جلوپنجره و زیر لامپ، اسپرت بودن خودرو را افزایش داده اند. حجم داخل سپر همچنین باعث می شود تیگو ۷ پرو مکس عضلانی تر و قدرتمندتر به نظر برسد. این خودرو دارای سه LED در قسمت زیرین بدنه نزدیک چراغ های مه شکن تعبیه شده است که نور روز را تامین می کند.

در نمای جانبی و عقب تیگو ۷ پرو مکس، عملا هیچ تفاوتی با نسخه اصلی تیگو ۷ وجود ندارد; اما با کمی دقت می توانید متوجه شوید که مدل جدیدتر دارای اتصال کامل برای چراغ های عقب است. این خودرو همچنان دارای طول بدنه ۴۵۰۰ میلی متر، عرض ۱۸۴۲ میلی متر، ارتفاع ۱۷۴۶ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلی متر خواهد بود.

تیگو 7 پرومکس

کابین و طراحی داخلی تیگو ۷ پرو مکس

با نصب دو نمایشگر ایستاده و متصل، داشبورد تیگو ۷ پرو مکس متفاوت از نسخه اصلی نمایش داده می شود. طراحی قسمت مرکزی داشبورد، کنسول و فاصله بین صندلی ها نیز تفاوت هایی با هم دارند.

برای پنل فرمان و سیستم ناوبری سرگرمی از مانیتورهای ۳.۱۲ اینچی استفاده شده است. دریچه تهویه مطبوع دارای حالت جهانی است که شبیه BMW است. کمی عمیق تر، جلوی دسته دنده، یک ردیف کلید فلزی را می بینید. یک پنل کنترل مستقل نیز برای کنترل عملکردهای راحتی تعبیه شده است، بنابراین تنها به حداقل دکمه های فیزیکی در کابین تیگو ۷ پرو مکس نیاز است.

طراحی دسته دنده نیز از نمونه هایی از خودروهای BMW الهام گرفته شده است. این قطعه دارای شارژر بی سیم برای موبایل بوده و از پلاستیک شفاف ساخته شده که معمولا گرد و غبار روی آن نمایان است که به مرور زمان آزاردهنده می شود.

موتور و تجهیزات فنی تیگو ۷ پرو مکس

برخلاف انتظار، مدل های تیگو ۷ با سیستم دو دیفرانسیل هنوز به ایران نرسیده اند; اما احتمالا نسخه پرومکس با چهار چرخ متحرک توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

برای این خودروها دو نوع موتور ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربو در نظر گرفته شده است. این شرایط احتمال اینکه تیگو ۷ پرو مکس موتور قدرتمندتری نسبت به موتور فعلی داشته باشد را افزایش می دهد. البته این شرکت چینی مدعی است که به زودی نسخه دو دیفرانسیل و پلاگین هیبریدی تیگو ۷ را معرفی خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا