اخبار اقتصاد ایران

تفاوت قیمت آپارتمان در مرزداران و جنت‌آباد جنوبی

افق میهن قیمت آپارتمان در مرزداران و جنت آباد جنوبی طبق آمار رسمی حدود ۲۰ درصد تفاوت دارد. اگرچه آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی درباره قیمت مسکن در شهر تهران به صورت منطقه ای اعلام می شود، اما می دانیم که ارزش معاملات رسمی در مرزداران و سایر محله های دو شهرداری تهران به متری ۱۲۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است. این عدد در منطقه پنج که جنت آباد جنوبی بخشی از آن است متری ۱۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان محاسبه شد. از سوی دیگر، آمارهای غیررسمی که بر اساس نرخ های پیشنهادی فروشندگان وجود دارد، از همین میزان تفاوت قیمت آپارتمان در مرزداران و جنت آباد جنوبی خبر می دهد.

قیمت آپارتمان در مرزداران چقدر است؟

قیمت آپارتمان در مرزداران و سایر محله های تهران به صورت رسمی اعلام نشده است، اما آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که میانگین قیمت آپارتمان در مرزداران و سایر محلات واقع در منطقه دو تهران، متری ۱۲۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است. . رقم اعلام شده از سوی بانک مرکزی میانگین قیمت ۱۲۳ تراکنش است که در اولین ماه سال جاری در مرزداران و سایر مناطق منطقه دو به صورت رسمی امضا شده است.

قیمت یک آپارتمان در مرزداران به گونه ای است که می توان هزینه مورد نیاز برای خرید یک خانه ۵۰ متری یک خوابه در این منطقه از شهر را چیزی نزدیک به شش میلیارد و ۲۸۶ هزار تومان برآورد کرد. قیمت آپارتمان در مرزداران بر اساس ارقام پیشنهادی که در حال حاضر در سکوهای خرید و فروش ملک از سوی فروشندگان درج شده است، متری ۱۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است و طبیعتا نرخ های اعلامی از سوی فروشندگان بالاتر است. از آنچه در نهایت روی کاغذ ظاهر می شود.

قیمت آپارتمان در مرزداران به عنوان مثال توسط فروشنده ای که ملکی ۴۵ متری را برای فروش گذاشته بود، متری ۱۳۴ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان قیمت گذاری شد. اگرچه عمر ساختمانی واحد نزدیک به ۱۷ سال است، اما نرخ اعلام شده از سوی فروشنده بالاتر از آمار رسمی است و فروشندگان به دلیل وجود امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ با شماره، احتمالا انتظار خریدار دارند. بالاتر از میانگین قیمت آپارتمان در مرزداران. فروشنده دیگری برای آپارتمانی با شش سال ساخت و امکاناتی مانند آسانسور و انباری ۱۱۷ میلیون متر و دیگری برای یک واحد ۵۹ متری با ۱۰ سال ساخت و امکانات کامل ۱۳۵ میلیون متر درخواست کرده است.

قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی چقدر است؟

قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی در حساب ها و دفاتر رسمی منطقه پنج شهرداری تهران درج شده است. بانک مرکزی متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه پنج تهران را متری ۱۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان اعلام کرده است. ارزش یک آپارتمان ۵۰ متری قابل حمل در جنت آباد و سایر محله های منطقه پنج کمی بیش از پنج میلیارد برآورد می شود که حدود ۲۰ درصد کمتر از چنین آپارتمانی در مرزداران است.

اما با توجه به ارقام ترجیحی فروشندگان، قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی بیش از این حرف هاست. سایت های فعال در حوزه مسکن هم اکنون رقمی معادل متری ۱۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به عنوان میانگین قیمت یک آپارتمان در جنت آباد محاسبه می کنند که حدود ۲۳ درصد بیشتر از آمار رسمی در کل منطقه پنج است.

قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی مثلا ۱۱۸۷۵۰۰۰۰ تومان توسط فروشنده متری تعیین شده است. ۱۰ سال از ساخت واحد می گذرد و با آپشن هایی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ به خریدار جدید تحویل داده می شود. فروشنده بعدی برای هر متر خانه ۶۸ متری رقمی معادل ۱۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان و قیمت کل آپارتمان ۱۱ ساله ۷۶۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان پیش بینی می کند.

آپارتمان ۶۵ متری در جنت آباد جنوبی متری ۱۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. به این ترتیب خریدار باید هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برای خانه ای که ۱۰ سال قدمت دارد و با آسانسور، انباری و پارکینگ به فروش می رسد، بپردازد.

جدیدترین پرونده های مسکونی در مرزداران و جنت آباد جنوبی

دامنه متراژ زندگی ما ممکن ها قیمت هر متر قیمت آپارتمان
مرزداران ۴۵ متر ۱۷ سال آسانسور، انباری و پارکینگ ۱۳۴ میلیون و ۴۴۴ هزار شش میلیارد و ۵۰ میلیون
جنت آباد جنوبی ۶۵ متر ۱۰ سال آسانسور، انباری و پارکینگ ۱۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون
مرزداران ۶۸ متر شش سال آسانسور و انباری ۱۱۷ میلیون و ۶۴۷ هزار هشت میلیارد
جنت آباد جنوبی ۶۸ متر ۱۱ سال آسانسور، انباری و پارکینگ ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون
مرزداران ۵۹ متر ۱۰ سال آسانسور، انباری و پارکینگ ۱۳۵ میلیون و ۵۹۳ هزار هشت میلیارد
جنت آباد جنوبی ۶۴ متر ۱۰ سال آسانسور، انباری و پارکینگ ۱۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا