اخبار اقتصاد ایران

تفاوت پارت‌نامبرهای آیفون در چیست؟ | پارت‌نامبر آیفون موجود در ایران کدامند؟

بیش از ۸۵ پارت نامبر مختلف برای دستگاه های اپل در سراسر دنیا تعریف شده است، اما در ایران با کمتر از پنج یا شش گزینه متفاوت مواجه هستیم.

ایران تحلیل به نقل از فرارو، تفاوت شماره پارت های آیفون تفاوتی در کیفیت گوشی ندارد اما معمولا توصیه می شود به سراغ گزینه ای بروید که محدودیت کمتری ایجاد کند.

پارت نامبر آیفون آمریکایی نشان دهنده تک سیم کارت بودن گوشی است. پارت نامبر امارات اجازه FaceTime را نمی دهد و پارت نامبر ژاپنی باعث می شود شاتر دوربین گوشی به دلیل قوانین و مقررات خاص این کشور هرگز بی صدا نشود. اگرچه بیش از ۸۵ پارت نامبر مختلف برای دستگاه های اپل در سراسر دنیا تعریف شده است، اما معمولا در بازار موبایل با کمتر از پنج یا شش عدد پارت نامبر مختلف مواجه می شویم که در این مقاله به بررسی این داستان می پردازیم.

پارت نامبر آیفون چیست؟

شماره قطعه یک شناسه جداگانه برای هر محصول اپل است که در پشت جعبه آیفون قابل مشاهده است. اساساً پارت نامبر آیفون تعیین کننده کشوری است که دستگاه در آن عرضه می شود.

به عنوان مثال، شماره قطعه LLA نشان می دهد که آیفون مورد نظر در ایالات متحده عرضه شده است. یا مثلا پارت نامبر AE که مربوط به امارات است.

تفاوت شماره قطعه آیفون در درجه اول در اندازه جعبه گوشی است. تفاوت بعدی در اندازه و شکل شارژر گوشی مشهود است. به هر حال برای کشورهای مختلف شارژرهای سازگار با پریزهای برق رایج آن کشور تولید می شود.

تفاوت پارت نامبر آیفون را می توان در جزئیات دیگر مشاهده کرد. به عنوان مثال، دفترچه راهنما که به زبان کشور مقصد نوشته شده است. با همه این حرف ها در پارت نامبر امارات تفاوت زیادی وجود دارد. جایی که دستگاه های اپل به دلیل قوانین نظارتی امارات متحده عربی به افراد بدون FaceTime فروخته می شود.

چگونه شماره پارت آیفون را تشخیص دهیم؟

شماره قطعه آیفون را می توان با کمک خود دستگاه تشخیص داد. در قسمت About از قسمت General تنظیمات آیفون در قسمت مدل دستگاه عبارتی مانند MU2W3ZA/A یا ترکیبی از همین نوع را مشاهده می کنید. دو حرف قبل از چکر نشان دهنده کشور سفارش دهنده آیفون است و نشان می دهد که گوشی در دست شما برای فروش در آنجا در نظر گرفته شده است.

برخلاف تعداد محدود پارت نامبرهای آیفون در ایران، برای بیش از ۸۵ کشور مختلف تعریف شده است. به عنوان مثال می دانیم که پارت نامبر CH مربوط به چین و شماره پارت JP مربوط به ژاپن است، اما باید بدانید که پارت نامبر IP مربوط به ایتالیا است.

شماره قطعه K برای سوئد، شماره قطعه ID برای اندونزی، شماره قطعه KN برای دانمارک، شماره قطعه LL برای آمریکا، شماره قطعه PL برای لهستان، و شماره قطعه QB برای روسیه است، و جدا از مواردی که ذکر کردیم، ده ها شماره قطعه دیگر برای بسیاری از کشورهای مختلف تعریف شده است. . با این حال، در بازار موبایل خودمان، از همه شماره های منطبق خبری نیست و می توانیم تعداد محدودی از آنها را پیدا کنیم.

پارت نامبرهای آیفون موجود در ایران چیست؟

شماره پارت های آیفون موجود در ایران اغلب مختص چند کشور خاص است. سنگاپور، هنگ کنگ و چین. شماره مدل های آیفون موجود در ایران امکان قرار دادن دو سیم کارت در گوشی را فراهم می کند و با نام های ZAA، ZPA و CH در بازار به فروش می رسد. البته در برخی موارد آیفون های قدیمی با پارت نامبر LLA که مخصوص آمریکاست در بازار یافت می شود اما در سری ۱۴ و ۱۵ اپل به ندرت پارت نامبر مخصوص آمریکا دیده می شود.

پارت نامبر ZAA و ZPA تفاوت چندانی با هم ندارند، اما نسخه چینی آن بدون صدای FaceTime و عقربه جمعی است و فقط مکالمه فیس تایم تصویری برای آن تعریف شده است. این در حالی است که نسخه های سنگاپور و هنگ کنگ بدون محدودیت عرضه شده اند.

پارت نامبر کدام کشور در ایران بهتر است؟

تفاوت در شماره پارت های آیفون تفاوتی در کیفیت گوشی ندارد، اما فروشندگان و اپراتورهای بازار موبایل معمولا خرید پارت نامبر ZAA یا سنگاپور را توصیه می کنند.

پارت نامبر ZAA علاوه بر ارائه قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت، بر خلاف پارت نامبر JP محدودیتی در اعصاب ندارد. به عنوان مثال، به دلیل قوانین و مقررات ژاپن، شماره قطعه JP نمی تواند صدای شاتر دوربین را خاموش کند. از طرفی آیفون های با پارت نامبر آمریکایی در ایران تک سیم کارت هستند و پارت نامبرهای بریتانیایی (BA/A) و اروپایی (ZD/A) به دلیل داشتن سیم کارت الکترونیکی نمی توانند از دو سیم کارت فیزیکی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا