ورزشی

تقابل سرخابی‌ها روی نیمکت‌های لیگ یک

طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ و امیرحسین فراهانی مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال از نوزدهم شهریور آغاز خواهد شد و از این تاریخ تیم ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت. ۱۸ تیم در این مسابقات حضور دارند و نکته قابل توجه این است که در فصل جدید لیگ آزادگان اکثر مربیان را بازیکنان سابق پرسپولیس و استقلال و بازیکنان وفادار تشکیل می دهند و این رقابت دوباره آنها را به عنوان مربی نشان می دهد. در کنار مربیان لیگ یک، مربیان دیگری هم هستند که در این دو تیم بازی نکردند اما هم در بازیگری و هم در مربیگری عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

رقابت سرخابی در فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال

مسابقات لیگ یک در حالی آغاز می شود که تیم های حاضر در این مسابقات پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال را روی نیمکت خود خواهند دید. امید روانخواه بازیکن سابق استقلال است که در دوران حرفه ای خود چندان خوش شانس نبود. او در اولین فصل حضورش در استقلال مقابل پرسپولیس در ترکیب تیمش قرار گرفت و در آن بازی دو گل حساس برای استقلال به ثمر رساند. روانخواه در استقلال تجربه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را دارد. او در ۲۶ سالگی به دلیل مصدومیت های فراوان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و وارد عرصه مربیگری شد. سرمربی جوان لیگ یک مربیگری را از تیم سپیدرود رشت آغاز کرد و پس از خیبر، نساجی، سایپا و پارس جنوبی جم به پیکان آمد و جایگزین رضا عنایتی شد تا پیکان را پس از سقوط به لیگ برتر بازگرداند.

پیروز قربانی، محمود فکری، علی سامره و داریوش یزدی دیگر استقلالی های حاضر در لیگ هستند. پیروز قربانی بازیکن سابق استقلال در دوران بازی خود ۸ عنوان قهرمانی کسب کرد که همگی با پیراهن استقلال بود. او در ۲۱۹ بازی که برای استقلال انجام داد، عنوان قهرمانی را به دست آورده است. قربانی بعد از صبای قم از فوتبال خداحافظی کرد و سرمربی تیم های لیگ یک مانند رایکا، شهرداری آستارا، نفت و گر گچساران و فجر سپاسی شیراز بود. داریوش یزدی هم مانند روانخواه بازیگری چندان پرباری نداشت و پس از حضور در استقلال تهران و استقلال خوزستان به نیمکت نشینی ختم شد. او کار خود را در استقلال اهواز به عنوان دستیار آغاز کرد و برای سومین بار پیاپی روی نیمکت نفت و گاز گچساران می نشیند.

مس کرمان در فصل جدید با بازیکن لژیونر استقلال که سابقه بازی در تیم پروجا را دارد قرارداد امضا کرده است. او تجربه قهرمانی در لیگ یک و مدال برنز جام باشگاه های آسیا را دارد. علی سامره مربیگری خود را از پایه های استقلال آغاز کرد و هم اکنون سرمربی مس کرمان است.

محمد نصرتی سرمربی مس سونگون در فصل جدید است. او سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و با این تیم قهرمان شد و افتخارات زیادی برای تیم ملی در آسیا کسب کرد. سرمربی جدید مسیها سرمربی و به طور موقت سرمربی تراکتور شد و پس از جدایی از این تیم راهی مس سونگون شد. حمید درخشان و محمود فکری دو سرمربی سابق سرخابی ها نیز افرادی هستند که پس از بازیکن و سرمربیگری در این تیم ها و کسب افتخارات و قهرمانی با تیم های خود راهی لیگ یک شدند.

مربیان وفادار در لیگ یک ظاهر شدند

ابراهیم صادقی و مهدی رجب زاده دو سرمربی لیگ یک هستند که بدون حضور در پرسپولیس و استقلال جزو پرطرفدارترین بازیکنان فوتبال هستند. صادقی در دوران بازیگری تنها برای سایپا بازی کرد و رجب زاده بیشترین حضور را در ذوب آهن دارد. رجب زاده پس از بازی در ذوب آهن به عنوان دستیار به این تیم پیوست و سپس راهی قشقایی و فجر سپاسی شد. او در فجر عملکرد بسیار خوبی داشت و در رقابتی مساوی با چادرملو با توجه به مصاف رودررو از صعود به لیگ برتر باز ماند و در فصل جدید لیگ یک راهی پارس جنوبی جم شد. صادقی در دوران بازیگری نه تنها در سایپا حضور داشت، بلکه در دوران مربیگری خود به عنوان سرمربی در سایپا فعالیت می کرد و در مس رفسنجان و ذوب آهن دستیار بود. او در فصل جدید بار دیگر سرمربی سایپا شد تا ماجراجویی جدیدی را آغاز کند.

سرمربیان لیگ برتری برای کسب تجربه راهی لیگ یک شدند

وحید بیاتلو، فراز کمالوند و عبدالله ویسی سه سرمربی لیگ یک، تجربه مربیگری در اکثر تیم های لیگ برتر را دارند. بیاتلو در لیگ برتر به عنوان دستیار در تیم تراکتورسازی حضور داشت و پس از مربیگری در تیم های خوشه طلایی و شهرداری آستارا، امسال روی نیمکت آریوی اسلامشهر نشست. فراز کمالوند از دیگر مربیان لیگ برتری است که به لیگ یک آمد و در تراکتورسازی، آلومینیوم و صنعت نفت آبادان حضور داشت. او چندی پیش نیز مدیرعامل خیبر خرم آباد شد و پس از مدتی مدیرعاملی در خیبر، بار دیگر مدیرعامل خیبر شد. آبادان رفت تا این تیم را به لیگ برتر بازگرداند. ویسی یکی از سرمربیان لیگ برتری است که سابقه قهرمانی با استقلال خوزستان را در کارنامه افتخارات خود دارد. وی سابقه بازی در تیم های پیکان، استقلال خوزستان، سپاهان، فولاد و نفت آبادان را دارد و پس از بازی در فولاد سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد.

رهبران جدید لیگ یک

در فصل جدید رقابت های لیگ یک، سرمربیانی را می بینیم که به تازگی مربیگری در لیگ یک را تجربه کرده اند. امیر ابهری در اردو، رضا مرتضی زاده در تیم صحرای مقوا، ستار زارع در تیم شهرستان شیراز، یاشین سزاوار در تیم شهرداری آستارا علی اصغر کلانتری در تیم نفت سلیمان و رضا ربیعی در تیم شهرداری نوشهر حضور دارند. اکثر این مربیان تجربه اول یا دوم حضور روی نیمکت تیم های لیگ یک را دارند که رقابت جذابی را به همراه دارد. در تیم شهرداری آستارا با توجه به اینکه پایان رفت، محسن بنگر و آرش برهانی در این تیم حضور داشتند و در کنار آن کلانتری که تیمش قهرمان لیگ آزادگان شده، امسال کار سختی پیش رو دارند و باید تمام تلاش خود را برای اتمام دوره انجام دهند. قهرمان باشید در حالی که اولین تجربه آنهاست، بقیه مربیان انگیزه زیادی برای نشان دادن آنها دارند.

در این فصل از رقابت های لیگ آزادگان شاهد تقابل مربیان باتجربه با کسانی خواهیم بود که اولین تجربه شان در لیگ یک است و تقابل مجاری ها این بار نه به عنوان بازیکن بلکه به عنوان سرمربی قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا