اقتصاد جهان

تقاضای جهانی برای نفت طی دهه های آینده افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت به نقل از خبرگزاری تاس، در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ (SPIEF) پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در دهه های آینده به دلیل مصرف بالای کشورهای در حال توسعه به رشد خود ادامه دهد. خواهد داد.

وی گفت: کشورهای در حال توسعه محرک های اصلی مصرف نفت در دهه های آینده خواهند بود و تا سال ۲۰۳۰ رشد تقاضا در این گروه از کشورها به ۹۵ درصد افزایش مصرف جهانی خواهد رسید.

سچین افزود: بیشترین افزایش تقاضای نفت در کشورهای آسیایی که شرکای اصلی تجاری روسیه هستند پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: به لطف تمرکز اولیه صادرات انرژی روسیه به شرق، این کشور توانسته نقش خود را به عنوان یکی از صادرکنندگان انرژی در جهان حفظ کند.

بلومبرگ در آخرین گزارش خود اعلام کرد که علیرغم تحریم های غرب، درآمدهای نفتی روسیه در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

با وجود سقف ۶۰ دلاری قیمت نفت روسیه که توسط گروه هفت و اتحادیه اروپا اعلام شد، تخفیف نفت اورال به شاخص جهانی برنت کاهش یافته است.

این مکانیسم همراه با تحریم های اتحادیه اروپا بر صادرات نفت روسیه از طریق دریا برای کاهش درآمدهای صادراتی مسکو ایجاد شد.

تحریم ها در دسامبر ۲۰۲۲ اعمال شد و محدودیت های مشابهی در فوریه ۲۰۲۳ بر صادرات محصولات نفتی روسیه اعمال شد.

در پاسخ به این محدودیت ها، روسیه بیشتر صادرات انرژی خود را به کشورهای آسیایی منتقل کرد، جایی که نفت این کشور بسیار بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط غرب فروخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا