اخبار بورس

تقاضای چین و کاهش نگرانی‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت را تحت تأثیر قرار داد

ثبات در بازار جهانی نفت؛

قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از چندین روز کاهش ثابت بود، زیرا نگرانی ها در مورد تقاضای چین و کاهش نگرانی ها در مورد تشدید درگیری ها در خاورمیانه بر قیمت ها تأثیر گذاشته است. همزمان، انتظار می رود برآوردهای جدیدی از ذخایر نفت آمریکا نیز منتشر شود.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ قیمت نفت پس از چند روز کاهش در روز چهارشنبه عمدتاً بدون تغییر باقی ماند و برنت را به حدود ۷۷ دلار رساند. کاهش قیمت به دلیل نگرانی های مداوم در مورد تقاضای چین و کاهش نگرانی ها در مورد گسترش درگیری ها در خاورمیانه بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۰۸۰۶ GMT در ۷۷.۲۰ دلار در هر بشکه ثابت بود. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت کاهش به ۷۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

از زمانی که در روز دوشنبه به بالای ۸۲ دلار رسید، برنت با ۶.۲ درصد کاهش به ۷۷.۲۰ دلار در روز سه‌شنبه، به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود رسید. قیمت WTI نیز در مدت مشابه ۷.۵ درصد کاهش یافت.

نگرانی در مورد تقاضا از سوی چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، و کاهش نگرانی ها در مورد تشدید جنگ در خاورمیانه که می تواند عرضه نفت را تهدید کند، منجر به کاهش شد.

منابع بازار با استناد به داده های موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته افزایش یافت. با این حال، ذخایر بنزین و عرقیات کاهش یافته است.

ایالات متحده بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت در جهان است و افزایش ذخایر نفت نشان دهنده مازاد عرضه است که می تواند بر قیمت ها فشار وارد کند.

برآوردهای رسمی سهام دولت ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر شود.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سفر خود به خاورمیانه را با هدف مشارکت در توافق آتش بس در غزه پایان داد.

بلینکن و میانجی‌های مصر و قطر امیدها را نسبت به «پیشنهاد پل» آمریکا افزایش داده‌اند که می‌تواند شکاف بین دو طرف را در جنگ ۱۰ ماهه پر کند.

استراتژیست‌های کالا در ING می‌گویند: «امیدها برای آتش‌بس بین اسرائیل و حماس و همچنین نگرانی‌های مداوم در مورد تقاضا بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است».

آنها افزودند: «در حالی که تقاضای ضعیف چین گزارش شده بود، حاشیه های پالایشی در سراسر جهان در بیشتر ماه اوت تحت فشار بودند، که نشان می دهد این نگرانی ها برای تقاضا محدود به چین نیست.

مشکلات اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، همچنان بر بازار فشار می آورد زیرا حاشیه های پالایشی ضعیف و تقاضای پایین برای سوخت، عملیات را در پالایشگاه های دولتی و مستقل محدود می کرد.

واردات نفت خام از بزرگترین تامین کننده چین، روسیه، در ماه جولای ۷.۴ درصد کمتر از سال گذشته بود، در حالی که واردات نفت گرمایش برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا