اخبار بورس

تقسیم سود حداکثری برای سهامدار “کتوسعه”/ سود عملیاتی “کتوسعه” هر سال ۲ برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت:

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی کوثر گفت: هوشمندسازی و ورود به بخش معدن فلزات می‌تواند اتفاقات جدیدی را در سال‌های آینده به همراه داشته باشد.

علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص سود و درآمد عملیاتی این شرکت توضیح داد: در صورت های مالی کاتسه در سال ۱۴۰۱ رشد بسیار خوبی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است. همچنین در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد درآمد و سود خوبی داشته است.

وی افزود: به عنوان مثال در ۹ ماهه اول سال مالی ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه مشابه سال ۱۴۰۱، درآمد عملیاتی شرکت ۱۰۱ درصد و سود عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است. این رشد نشان می دهد که ما هزینه ها را به خوبی مدیریت کردیم و توانستیم به ارقام مندرج در صورت های مالی سالانه دست پیدا کنیم.

سلگی ادامه داد: سود هر سهم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ هزار و ۴۷۹ ریال بوده که در ۹ ماهه امسال به ۱۱۳۸ ریال رسیده است. یعنی رشد ۱۳۷ درصدی ثبت شد. اگر نگاهی به شرکت در ده ماهه ۱۴۰۲ نسبت به ده ماهه ۱۴۰۱ داشته باشیم، فروش شرکت حدود ۲۹۳ میلیارد تومان بوده است که ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. رشد مکرر نشان می دهد که پلت فرم فعالیت تعریف شده برای “توسعه” با نرخ های رشد طبیعی که در شرکت های معمولی رخ می دهد متفاوت است.

مدیرعامل شرکت کاتسه خاطرنشان کرد: نرخ رشد درآمد و سود عملیاتی این شرکت برای سه سال آینده براساس برنامه ریزی انجام شده حداقل دو بار در سال است. یعنی ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داشت. در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۹۷ درصدی را به ثبت رساندیم، امسال در صدد تحقق بودجه حدود ۲۳۰ میلیارد تومانی هستیم و احتمالاً حدود ۱۰ میلیارد تومان به بیش از دو برابر آن برسد. امیدواریم همین روند را برای سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ ادامه دهیم و سود عملیاتی هر سال را نسبت به سال های گذشته دو برابر کنیم.

وی توضیح داد: بودجه های مورد انتظار سال آینده با سود خالص ۵۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است. ما قادر خواهیم بود این روند رشد عملیاتی را در فعالیت های جاری با بهبود روش ها و شیوه ها و به کارگیری متخصصان و فن آوری های جدید برای بهره وری ایجاد کنیم. علاوه بر این، آثار خود را نیز در یک جعبه جداگانه با برنامه های توسعه وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، هوشمندسازی و ورود به بخش معدن فلز که می تواند اتفاقات جدیدی را در سال های آینده به همراه داشته باشد.

سلاگی در خصوص تقسیم سود «کاتسه» گفت: در خصوص تقسیم سود رویکرد شرکت در سال های اخیر تخصیص حداکثر سود ممکن به سهامداران بوده است. ارقام سال گذشته حداکثر ارقام است، یعنی درصدهای بالا و جذاب برای سرمایه گذاران. برنامه ما این است که حداکثر سود را برای سهامدار در هیئت مدیره در نظر بگیریم. این موضوع در برنامه شرکت گنجانده شده است که در سال اول در دستور کار قرار گرفته است تا سهامداران سود خوبی کسب کنند و در «توسعه» موفقیت بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا