اخبار اقتصاد ایران

تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول :: افق میهن

سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران با اکثریت آرا با تقسیم سود ۸۰ درصدی برای هر سهم شرکت همراه اول موافقت کردند.

به گزارش افق میهن، مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران صبح امروز شنبه ۳۰. تیر ۱۴۰۳ با حضور ۹۱.۸۳ درصد از سهامداران این شرکت در سالن اجتماعات ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

*افزایش ۲۲ درصدی سود خالص شرکت اول
مهدی اخوان بهادی مدیرعامل شریک اول در این مراسم ضمن ارائه گزارشی جامع از اقدامات انجام شده این شرکت سهامی در سال ۱۴۰۲ به سوالات و شبهات سهامداران حاضر در جلسه که به صورت حضوری برگزار شد پاسخ داد. آنلاین

وی در مهمترین قسمت گزارش خود که مربوط به عملکرد مالی شرکت اول بود به رشد سالانه ۲۲ درصدی سود خالص شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۶۱۴۰ میلیارد تومان و سود رسید. هر سهم نیز با رشد ۲۲ درصدی به ۶۹۲ ریال در سال ۱۴۰۲ رسید.

مدیرعامل شرکت اول همچنین از رشد ۳۱ درصدی درآمد عملیاتی شرکت اصلی و رسیدن به ۵۱ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: درآمد عملیاتی تلفیقی گروه نیز با افزایش ۳۹ درصدی به ۵۵ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان و خالص تلفیقی رسید. سود گروه نیز به ۸۱۱۸ میلیارد تومان رسید. .

به گفته مدیرعامل اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، رشد درآمدی خدمات دیتا و پیامک در سال مالی ۱۴۰۲ با رشد ۳۷ درصدی به ۲۹ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان رسیده است که ۵۸ درصد درآمد عملیاتی شرکت اصلی است.

* مبلغ پرداختی همراه اول به دولت
در این ارائه به وضعیت پرداخت های شرکت ارتباطات سیار ایران به دولت نیز اشاره شد و گفته شد در سال ۱۴۰۲ سهم دولت از تجارت همراه اول ۲۳۷۲۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل همراه اول همچنین به برخی شاخص های کلیدی عملکرد اپراتور تلفن همراه اول اشاره کرد که نشان دهنده دستیابی به اهداف راهبردی است و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد مشترکان VLR ما به ۷۱ میلیون، HLR به ۱۰۲ میلیون و سهم بازار درآمد رسید. به ۵۵ درصد رسید.

* راه اندازی هزارمین سایت ۵G همراه اول
به همین دلیل اخوان بهبادی به آخرین وضعیت پوشش شبکه همراه اول مبتنی بر فناوری های ارتباطی اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی حدود ۱۰۰۰ سایت ۵G، رسیدن به ۴۸۶۳۰ سایت فناوری ۴G، ۲۵۴۸۰ سایت فناوری ۳G و همچنین ۳۰۷۵۰ سایت موقعیت یابی ۲G می باشد. از جمله ظرفیت های موجود ما در ایجاد پوشش ارتباطی جاری در کشور است.

اخوان بهادی ضمن بیان اهمیت طراحی و اجرای پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های توسعه فنی با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی، اظهار داشت: طراحی، توسعه و بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های راهبردی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربران در بدنه گروه همراه اول اینکه یکی از دسته بندی های اصلی پروژه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول است.

*بررسی محصولات و خدمات جدید موبایل اول
وی همچنین برخی از محصولات و خدمات جدید این شرکت را از جمله ViLTE که اکنون تجاری شده است، سیم کارت گردشگری، خدمات کودک و نوجوان، بسته سیم کارت با خدمات دیجیتال و مخابراتی، پرداخت مستقیم اپراتور تحت DCB و همچنین اشاره کرد. توسعه خدمات رومینگ بین المللی داشت.

اخوان بهادی سخنان خود را با مروری بر برخی اقدامات اپراتور اول تلفن همراه کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله حمایت از جامعه ورزش، مشارکت در توسعه عمرانی مناطق کم برخوردار و مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی با رویکرد آغاز کرد. مشارکت فعال در توسعه جامعه به پایان رسید

در قسمت پرسش و پاسخ، مدیر عامل شرکت محمد آل به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که «فیلتر» چقدر بر درآمدهای اپراتور تلفن همراه اول تأثیر گذاشته است، گفت: تأثیر فیلترینگ در شرایط کنونی با شروع سامانه های فیلترینگ متفاوت است. در حال حاضر بحث کیفیت مطرح است و با توجه به اینکه برخی از سیستم های فیلترینگ به درستی کار نمی کنند، کیفیت سرویس نهایی را تحت تاثیر قرار می دهند.

اخوان بهادی افزود: از سوی دیگر با گسترش فیلترشکن ها، حدود دو سوم مشترکان شبکه ما از این ابزارها استفاده می کنند که در وهله اول امنیت گوشی آنها را به خطر می اندازد و در مرحله بعد گوشی های آلوده را به خطر می اندازد. تبدیل به مهاجم در شبکه شوند. اقدام می کنند و هزینه فنی بالایی را متوجه اپراتورها می کنند. بنابراین با فعالیت فیلترشکن ها، بخشی از منابع سخت افزاری موجود اپراتورها صرف آنها می شود.

* برنامه پنج ساله سوم همراه اول به زودی اعلام می شود
علی بقایی، رئیس هیئت مدیره شرکت همال‌آل که ریاست مجمع عمومی عادی سالیانه را بر عهده داشت، در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به وظایف کلیدی اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای برنامه چشم‌انداز توسعه و مأموریت‌های آن، گفت: ، بیان کرد: برنامه پنج ساله سوم حمال العول نیز در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تنگناهای مسیر توسعه و تحریم اشاره کرد و گفت: تحریم ها هیچ گاه مانع از ارائه خدمات مناسب به مشترکان ارتباطی کشور نشد و نمونه های موفقی از خدمات جدید و دیجیتال موبایل را شاهد بودیم. اولین بار در نمایشگاه AlComp امسال. ; با این حال درخواستی از مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران داریم که از حداکثر ظرفیت داخلی برای ارائه خدمات به مشترکان استفاده کند.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران مقرر شد برای هر سهم ۸۰ درصد سود عملیاتی تقسیم شود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران با حکم تعیین اعضای حقوقی هیات مدیره نیز پس از اتمام اولین مجمع و شرکت های مخابرات ایران، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، سرمایه گذاری برگزار شد. مهر مبین اقتصاد، مدیریت سامان سازه غدیر و گسترش خدمات ارتباطی کاراشاپ به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا