ورزشی

تقلید اوسمار ویرا از فرمول قهرمانی یحیی

آماده ترین تیم ایرانی در روزگار فوتبال ایران به ویژه در سال ۱۴۰۳، پرسپولیس اسمار ویرا بود. سرخ پوشان تهرانی در هفته بیست و دوم با نتیجه ۳ بر صفر صنعت نفت را شکست دادند و به چهارمین برد متوالی خود دست یافتند و پنجمین بازی رسمی را با کلین شیت به پایان رساندند تا با فاصله یک امتیازی از استقلال در رده دوم باقی بمانند. و ناظر اشتباهی از رقیب سنتی باشید.

آمار شگفت انگیز اسمار و پرسپولیس بعد از ۱۰ بازی

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اسمار ویرا از ابتدای نیم فصل جایگزین یحیی گل محمدی شد و به عنوان اولین کادر فنی به کار خود ادامه داد. آنها کار خود را با باخت یک بر صفر در اراک مقابل آلومینیوم آغاز کردند اما در ادامه ۴ بار در لیگ و جام حذفی به پیروزی رسیدند. سپس نوبت به تساوی در دربی بزرگ پایتخت رسید و پس از جدال با استقلال، ۴ برد متوالی رقم خورد تا اکنون پرسپولیس از ۲۷ امتیاز لیگ ۲۲ امتیازی شده و در جمع ۱۶ تیم برتر جدول قرار گیرد. جام حذفی حدود ۵۰۰ دقیقه از باز نشدن یک تیم در دروازه پرسپولیس می گذرد و استقلال دومین و آخرین تیمی بود که به شاگردان ویرا گلی نخورد.

ورا این ترکیب را تشخیص داد

پرسپولیس در سال ۱۴۰۳ با همان ترکیب اولیه در ۳ مسابقه وارد زمین شد که حاصل آن ۳ برد، ۵ گل زده و ۰ گل خورده بود. در روزهایی که علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت قادر به بازی نیست، امیررضا رفیعی در دروازه ایستاد و سه کلین شیت متوالی به ثبت رساند. محمدحسین کنعانی زادگان و گیورگی گلسیانی ۲ مدافع میانی و دانیال اسماعیلی فر به همراه عبدالکریم حسن مدافعان کناری راست و چپ هستند.

در مرکز زمین سروش رفیعی و مسعود ریگی مکمل یکدیگر هستند. پیش از آنها شاهد حضور اوستون اورونوف، امید عالیشاه و مهدی ترابی هستیم. امید در رقابت با صنعت نفت مصدوم شد و شرایط حضور در جدال با آلومینیوم اراک در جام حذفی را ندارد اما ممکن است به بازی حساس مقابل سپاهان راه پیدا کند. این سه بازیکن زیربنای اکثریت قریب به اتفاق موقعیت های پرسپولیس هستند. نوک خط حمله در عیسی آل کثیر است که این روزها در اوج آمادگی به سر می برد.

شبیه پرسپولیس یحیی

پرسپولیس با ثبت ۱۰ پیروزی متوالی در ابتدای سال ۱۴۰۲ فاتح لیگ بیست و دوم شد و جام حذفی را بالای سر برد و یک دبل تاریخی را به نام خود ثبت کرد. حالا سرخپوشان سال ۱۴۰۳ را به همین ترتیب آغاز کرده اند. امتیازی را از دست نمی دهند و با هماهنگی و اعتماد به نفس زیاد به سراغ رقبای خود می روند. فعلا گلگهار سیرجان، ملان بندر انزلی و صنعت نفت آبادان با هدایت ویرا دستشان را مقابل این تیم بلند کرده اند و باید دید تا کی این روند را بدون اشتباه ادامه خواهند داد. وریا تا جایی که ممکن است دست به تیم برنده خود نمی زند و با تجربه بالای مردمش در راهی است که سال گذشته به ۲ قهرمانی بزرگ منتهی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا